Problemer som oppstår i vanlig arbeid med phpBB, spørsmål til hvordan man gjør ting eller hvorfor ting er som de er (!) eller til phpBB generelt. Før du i det hele tatt spør om hjelp bør du
oppdatere til 2.0.22. Det er ingen vits å finne løsninger på problemer som vil løse seg selv ved en oppdatering!
Les også gjennom artiklene i
Kunnskapsbasen vår før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 2.0 gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB 2.0 i dette forumet.
Gullvingen » 03 Mar 2010, 21:32
Jeg har registrert et forum her;
http://dittnettsted.com/forum/forums/pu ... /index.php og skal registrere det på noe vis og så flytte det til egnet domene. Men så får jeg ikke ftp-tilgang, hva gjør jeg feil??
Hvordan skal jeg få tatt backup av innholdet for bruk på nytt sted??
Ikke får jeg oppgradert heller.... Hjeeeelp!
-
Gullvingen
- Nybegynner

-
rune » 04 Mar 2010, 00:11
I prinsippet har du ikke behov for ftp-tilgang når du har fått lastet opp forumet, men du må jo kontakte hosten din og få tilgang. Alle nødvendige ting ligger jo i databasen, det er den du i alle fall skal ha backup av.
-
rune
- PhpBB.no-guru

-
Gullvingen » 04 Mar 2010, 01:03
Så jeg må kontakte dittnettsted.no for å få det jeg trenger?
-
Gullvingen
- Nybegynner

-
rune » 04 Mar 2010, 09:33
Jeg vet ikke hvordan Dittnettsted.com organiserer sitt tilbud, så det er du nesten nødt til ja. Generelt: Er du interessert i et forum for det du driver med, er det sjelden særlig lønnsomt å bruke slike gratisgreier - du har liten kontroll og kan ikke forvente noen verdens ting (plutselig kan alt være borte, hosten forsvinner, går konk osv.)
-
rune
- PhpBB.no-guru

-
Gullvingen » 04 Mar 2010, 11:27
Det var nemlig akkurat det du skrev der jeg tenkte på..
-
Gullvingen
- Nybegynner

-
rune » 04 Mar 2010, 19:52
Men dersom dette er grunnen til at du vil inn på forumet ditt, er det i alle fall ingen vits i å tenke på FTP'en. Utseendet på forumet er absolutt out-of-the-box (standard). Det du i tilfelle er på jakt etter er MySQL-databasen der alle poster, brukere osv. ligger gjemt....
-
rune
- PhpBB.no-guru

-
Gå til [phpBB 2.0] Support
Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot], MSN [Bot], Yahoo [Bot] og 2 gjester