olem skrev:Å kjøre egen server er som alt annet. Begynn et testprosjekt og bygg deg oppover. Ikke bry deg så mye om "dette er vanskelig" for da får du et negativt forhold til din egen "jeg vil prøve" innstilling. Noe kunnskaper har du, noe får du når du prøver og enda mere får du når andre hjelper deg og når du hjelper andre i ettertid ...
Jeg bruker ikke xamp, men wampserver, har lite peiling, men det virker, så nå må jeg bare lære litt mer. Men jeg gjør det for å kunne kjøre drupal, phpbb og andre programmer der jeg ikke har netttilgang.

henningl skrev:Ja, men har du ikke peiling i utgangspunktet så anbefaler jeg det igrunn ikke. Å drifte en server er en ganske omfattende affære.
Begynn med å lære deg hvordan Linux fungerer.. feks Ubuntu er en god linux-versjon for nybegynnere. Når du har fått installert Linux installerer du apache web-server, PHP, og mysql. Så har du i prinsippet det du trenger for å kjøre phpbb.
Regn med å bruke google flittig for å finne guider hvordan installere og konfigurere ting.

<?php
phpinfo();
?>

olem skrev:Flott.
---
Pass på sikkerheten i katalogstrulturen din(en tom index.php kan gjøre seg.)
Kjører du fra egen maskin?
Og du kjører Drupal også ?

sami skrev: Drupal ligger som "hjemmeside".

Brukere som leser i dette forumet: MSN [Bot] og 1 gjest