rr

Her kan du poste forslag relatert til denne siden. Altså phpBB.no... Ikke scriptet phpBB, men siden ;)
Svar
rune
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 84
Registrert: 16. mar 2003, 13:41
Sted: Sigdal, Buskerud

Re: rr

Legg inn av rune » 17. okt 2009, 10:57

olem skrev:Det går frem av en annen post her på "bruket" at phpbb.no skal være en basic installasjon slik at man som bruker her skal se hvordan det (ikke) skal være å drive et forum. :oops:
Forstå det den som kan. Et godt eksempel må vel være å vise hvor godt phpbb kan være når det gjelder å hindre spamming av forumet.
Vel, det har vært vår politikk å vise hvordan phpBB i en standard installasjon ser ut, der har du rett. Vi har vært enige om å ikke modde forumet på phpBB.no for å gjøre det "best mulig" - selvsagt kunne vi ha gjort det. Men brukerne skal altså oppleve hvordan phpBB fungerer eller ikke. Forslag til endringer av standardoppsett er jo selvsagt mulig å gjøre, så lenge dette ikke innebærer modifikasjoner.
Jeg blogger på runenikolaisen.com og er ellers Gjerrigknarken sjøl.

rune
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 84
Registrert: 16. mar 2003, 13:41
Sted: Sigdal, Buskerud

Re: rr

Legg inn av rune » 18. okt 2009, 12:01

Joda, er tilbøyelig til å diskutere meg den veien, men så lenge ikke dette er satt opp som standard i phpBB vil inntrykket være at dette er "noe ekstra" som er installert, fordi en ny installasjon IKKE vil vise dette. Her kjører vi i det hele tatt minimale endringer.

Jeg venter heller til versjon 3.0.6 som skal inneholde en forbedret CAPTCHA (+ andre ting).
Jeg blogger på runenikolaisen.com og er ellers Gjerrigknarken sjøl.

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: rr

Legg inn av pippin » 19. okt 2009, 05:10

Ok rune men jeg har vært lei av spammere og manglende oppfølging på dette board, så phpBB.com har vært mitt førstevalg.
Synd da dettte board kan ta support da på norsk

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: rr

Legg inn av Espenhh » 21. okt 2009, 02:01

Vi er da vitterlig ikke ute etter å skremme vekk noen! :geek: Men som rune sier, filosofien har alltid vært å beholde dette som et umodifisert forum som faktisk viser hvordan phpBB funker "out of the box". Så ja, det er litt spam her, det er vi klar over. Men det er bare et bevis på at dette er noe phpBB sliter med. Og bare for å ha nevnt det, det er ikke noe phpBB er alene om - spam er et stort problem generelt sett. Et system som phpBB vil alltid "knekkes" om det bare følger med en capatcha-løsning slik det er nå. Dette er utviklerene smertelig klar over, derfor har de laget et helt nytt system som kommer med phpBB 3.0.6 der det blir mulig å selv enkelt legge inn en valgfri capatcha-løsning via en plugin-arkitektur. phpBB 3.0.6 nærmer seg med stormskritt, de er allerede kommet med RC3. Denne arkitekturen er forøvrig ganske fleksibel,noen eksempler finnes her. Så med en gang denne oppdateringen kommer, vil vi ta den i bruk, og ekspementere med ulike plugins. De mest populære vil selvsagt knekkes etterhvert, men det er jo også det som er fint med en slik plugin-arkitektur, så fort en knekkes så kan man bare gå over til en ny. Et evig kappløp altså, det gjelder bare å være et steg foran spammerene ;)-
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Svar