Oppgradering

Her kan du poste forslag relatert til denne siden. Altså phpBB.no... Ikke scriptet phpBB, men siden ;)
Svar
Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Oppgradering

Legg inn av SumSum » 2. jan 2013, 10:58

For ca. en måned siden fikk jeg den nødvendige adgang så jeg kunne få oppgradert phpBB.no til versjon 3.0.11.

Jeg har nå vært de-facto Admin her på forumet i nesten et år, da han som overtok det ikke er interessert i annet enn linkene øverst - som jeg lovet å beholde, og som er eneste grunn til at han vil stå som eier. Personlig tror jeg at han betaler mer for domenenavn og hosting enn det han tjener på linkene, men det er nå bare meg ... :)

Vi trenger et norsk forum for phpBB, ikke minst fordi det engelsk-språklige nesten har for stor aktivitet - det er vanskelig å holde oversikt - men så er det jo greit å kunne skrive sitt morsmål også, da. Jeg håper at aktiviteten vil ta seg opp igjen etter hvert.
support og vedlikehold

rune
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 84
Registrert: 16. mar 2003, 13:41
Sted: Sigdal, Buskerud

Re: Oppgradering

Legg inn av rune » 15. jan 2013, 12:24

Igjen, beklager dypt og inderlig at jeg ga fra meg domenet og forumet i sin tid og overlot dette til noen som tydeligvis verken har interesse eller peiling. Flott at du gjør en innsats, ingeva.
Jeg blogger på runenikolaisen.com og er ellers Gjerrigknarken sjøl.

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Oppgradering

Legg inn av SumSum » 15. jan 2013, 13:05

rune skrev:Igjen, beklager dypt og inderlig at jeg ga fra meg domenet og forumet i sin tid og overlot dette til noen som tydeligvis verken har interesse eller peiling. Flott at du gjør en innsats, ingeva.
Ja, sånn er det. Gjort er gjort og lort er lort, som de sa i en skolerevy en gang.
Vi får gjøre det beste ut av det, og jeg har hatt en viss glede av å møte og løse de utfordringene som dette har medført. Nå har jeg startet og gjenopprettet noen forumer, skaffet meg litt erfaring, og har ikke gått lei foreløpig.
Stian vil ikke selge domenet på grunn av linkene øverst, men så lenge han betaler for det og har gitt meg carte blanche, så er det egentlig greit for meg. Håper bare at noen andre er villig til å overta når den tid kommer at det blir aktuelt.

De norske oversettelsene som i sin tid ble gjort på grunnlag av en dansk versjon, er så langt fra den engelske at de ikke blir godkjent av phpbb.com. Jeg har gått gjennom en del av filene og fått dem up-to-date med en del korreksjoner og tilføyelser, men det er nok langt igjen til min versjon kan bli "offisiell". Til det har jeg for mye å gjøre, men min oppdatering kan til enhver tid finnes her:

phpBB_Norske_filer_3.0.12.zip - og versjonsnummer vil oppdateres etter hvert.
Dette er KUN de norske språkfilene.

Ellers er jeg takknemlig for tips om ting som ikke stemmer, dårlig eller manglende oversettelse osv. Jeg fikser det så snart som mulig.
support og vedlikehold

Brukeravatar
kgun
Henger med
Henger med
Innlegg: 43
Registrert: 30. jan 2006, 15:16
Sted: Moss
Kontakt:

Re: Oppgradering

Legg inn av kgun » 21. jan 2016, 22:49

ingeva skrev: Jeg har nå vært de-facto Admin her på forumet i nesten et år, da han som overtok det ikke er interessert i annet enn linkene øverst - som jeg lovet å beholde, og som er eneste grunn til at han vil stå som eier. Personlig tror jeg at han betaler mer for domenenavn og hosting enn det han tjener på linkene, men det er nå bare meg ... :)
Jeg fikk tilbudet om å overta forumet før du overtok det. Synes du gjør en glimrende jobb Ingeva.
ingeva skrev: Stian vil ikke selge domenet på grunn av linkene øverst, men så lenge han betaler for det og har gitt meg carte blanche, så er det egentlig greit for meg. Håper bare at noen andre er villig til å overta når den tid kommer at det blir aktuelt.
Du er da rask med oppdateringene.
Personlig hjemmeside: http://www.kjellbleivik.com/ |
Mini nettverk: http://www.digitalpunkt.no/ |
Under utvikling - Nettsted med responsiv video bakgrunn: http://www.market2norway.com/

I teorien er teori og praksis det samme, men det er i teorien.

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Oppgradering

Legg inn av SumSum » 22. jan 2016, 10:33

kgun skrev:Du er da rask med oppdateringene.
Jeg oppdager fort at det kommer oppgraderinger, og tester dem ut på min lokale server før jeg installerer dem på nett. Derfor vil de fleste av dem ikke merkes av brukerne. Oppgradering kan stort sett skje mens brukere er aktive, siden ingenting strykes fra cache-katalogen eller databasen mens oppgraderingen foregår. Etter at oppgraderingen er gjort kan cachen strykes, og den blir da oppdatert ved behov. Cachen inneholder delvis tolkede php-filer, dvs at de inneholder "ferdig" HTML. I databasen kommer det stort sett bare nye records eller kataloger, så det er bare i et lite tidsvindu at det kan forekomme uoverensstemmelser.

Den versjonen av phpBB som vi kjører her er 100% standard fra "fabrikken", uten noen MOD-tillegg eller annet som kan forstyrre i fremtidige versjoner. Templaten, ProSilver, er standard bortsett fra en endring i en fil som inneholder linker til de spillsystemene som Stian driver. Slik vil det være så lenge han er interessert i å beholde forumet. Hans eneste grunn til det er de linkene, som han mener genererer trafikk til sidene hans pga at søkemotorene registrerer dem. Neppe på grunn av den lille trafikken her.
support og vedlikehold

Svar