Innstallering av norsk språkpakke

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Innstallering av norsk språkpakke

Legg inn av Espenhh » 21. mai 2007, 18:08

Ser ut som om det er noe trøbbel med at bokstaven "å" var i navnet.. Har nå fjernet denne (endret til aa). Prøv å laste ned på nytt, og se om det virker (du trenger bare å laste ned selve språkpakken)..

Riktignok fikk jeg installert den på et testforum, men alt etter å'en forsvant.
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Innstallering av norsk språkpakke

Legg inn av Espenhh » 21. mai 2007, 19:01

Ikke noe problem...

Skal legge inn en bug-rapport på phpbb.com jeg, slik at vi får fikset problemet til senere (kan ikke ha noe av at den norske språkpakken heter Norsk [Bokmaal] ;)- =
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Innstallering av norsk språkpakke

Legg inn av Espenhh » 21. mai 2007, 19:11

Og der slo det meg plutselig, kanskje iso-filen har feil tekst-encoding? Og det hadde den jaggu meg. Endret det til utf-8, og nå fungerer det med "å" i filen. Pakkene er oppdatert, så hvis du vil kan du godt laste ned en ny pakke :)-

Flytter til riktig forum, forresten...
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Innstallering av norsk språkpakke

Legg inn av Espenhh » 21. mai 2007, 19:51

Høres bra ut! Siden vi fikk forskjellige resultater forrige gang, så er det bra du tester det ut for oss denne gangen også! :)- Si ifra om det ikke skulle virke, så skal jeg titte på det (men antar at det burde fungere nå :geek: )
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Innstallering av norsk språkpakke

Legg inn av Espenhh » 21. mai 2007, 20:19

Supert! Tror jeg må ta en gjennomgang av alle språkfilene og sjekke at de faktisk bruker UTF-8.. Akkurat nå er det mange som bruker å-lignende koder for ÆØÅ, det må vi få fjernet til siste versjon. Men den som er ute nå er som kjent bare en "beta-versjon" av språkpakken, det er mange skrivefeil og mange ting som må fikses før vi kan kalle den ferdig. Men vi nærmer oss, dag for dag ;)-
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Svar