Problemer med vedlegg.

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
Lars-K
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Registrert: 21. jul 2006, 19:07

Problemer med vedlegg.

Legg inn av Lars-K » 29. sep 2007, 00:55

Hei, jeg har kovertert mitt forum fra phpBB2.xx til phpBB 3.0RC5. Dette gikk greit, og jeg satte maks størrelse på vedlegg til 2MB. Ønsket senere å øke dette, men uansett hva jeg setter i størrelse får jeg følgende melding: "Vedleggets filstørrelse er for stor, maksimum opplastingsstørrelse er 2 MB.
Noter deg at dette er satt i php.ini og kan ikke bli tilsidesatt." Når jeg ser i php informasjonen finner jeg "upload_max_filesize 2M" selv om jeg har satt denne til 0. Hva kan jeg gjøre?
Mvh
Lars-K

Lars-K
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Registrert: 21. jul 2006, 19:07

Re: Problemer med vedlegg.

Legg inn av Lars-K » 30. sep 2007, 01:00

Hei John, takk for forslaget. Dessverre krasjet domenet hver gang jeg gjorde noen forandringer i .htaccess
Slik jeg forstår, er "upload_max_filesize" katalog sensitiv. Den kan ikke virke globalt på domenet. Derfor lagde jeg en php fil "php.ini" som jeg la i katalogen "forum"
Kode:

Kode: Velg alt

<?php
upload_max_filesize = 100M;
?>
Derved kadde jeg 100 MB tilgjengelig pr. opplasting

Mvh
Lars-K

Lars-K
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Registrert: 21. jul 2006, 19:07

Re: Problemer med vedlegg.

Legg inn av Lars-K » 30. sep 2007, 01:17

John Hjorth skrev:.htaccess er ikke en PHP-fil, men en apache-fil. Du skal blot indsætte linien i den eksisterende .htaccess.
Joda, la til linjen og domenet virket ikke. Ser i phpBB3.0 at i ACP og "php information" er det ikke oppdatert størrelse på "upload_max_filesize" Det står forsatt til 2M.
Jeg kopierte en php fil jeg lagde til katalogen forum, med følgende kommando:

Kode: Velg alt

<?php
phpinfo();
?>
Fikk da frem de oppdaterte verdiene. Hvorfor oppdateres dette ikke i phpBB?

Svar