Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av King-Nothing » 23. okt 2008, 09:22

Jeg har spurt etter support her tidligere, og stort sett er det veldig vanskelig å få et godt svar fra dere som har god peiling på phpbb. Ofte må man bumpe tråden 3-4 ganger før noen i det hele tatt gidder å svare. Har sett flere andre reagere på dette og nå når jeg etter en stund bestemte meg for å ta en tur inn hit igjen så møtes jeg med mye spam i forumet. Det er fortsatt mange som ikke får noe support eller en mangelfull sådan og nå er altså forumet fullt av spam i tillegg.

Jeg skjønner at dere ikke kan sitte på forumet hele dagen, men det virker som om dette forumet bare suser og går uten at dere i ledergruppen er så veldig interessert i å holde et høy kvatlitesnivå. Dette er tross alt det offisielle Norske phpbb-supportforumet og jeg syntes dette er altfor dårlig. Om dere ikke kan/har tid til å drifte forumet på en skikkelig måte bør dere overlate det til noen som har litt mer tid til det...

Noen andre synspunkter?

rune
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 84
Registrert: 16. mar 2003, 13:41
Sted: Sigdal, Buskerud

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av rune » 24. okt 2008, 18:34

Vi må finne en løsning på dette, helt enig. Skal ta det opp med de andre adminfolka.
Jeg blogger på runenikolaisen.com og er ellers Gjerrigknarken sjøl.

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av King-Nothing » 1. nov 2008, 11:06

Og de sa?

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av pippin » 2. nov 2008, 15:26

Ja jeg er skuffet over support på dette boardet og skuffet over meg selv att jeg ikke har bidratt mere til forumet enn det jeg har gjort.Virker på meg som ildsjelene har forsvunnet fra forumet. Dette er synd da dette er den norske delen av phpBB, men jeg må berømme dette boardet for den support de bedrev på phpBB 2.0. phpBB.com har en høyere terskel for support også utenom et vanilla board da postingen min ble slettet og det viste seg att problemet mitt var en konfigurasjon i postings settings i ACP og ikke en modifikasjon. Dette syntes jeg var rart da ingen andre medlemmer rapporterte feil i de validerte modifikasjonene. Og du finner ikke et bedre forum enn phpBB da jeg har prøvd WBB,SMF,IPB og likte noen funksjoner men ikke helheten

Brukeravatar
TechMeister
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 168
Registrert: 11. mai 2003, 13:21

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av TechMeister » 3. nov 2008, 10:42

Hei, og god dag fra en tidligere ildsjel :)

Det er nok svært tydelig at ting har dabbet av litt her ja. Planen var på et tidspunkt å redesigne hele phpBB.no, og dermed orket man ikke helt å jobbe på den "gamle" versjonen. Med et nytt design og system har uteblitt, mye takket være at både jeg og Espenhh har hatt hendene fulle med studentliv og alt det medfører. Men, jeg skal innrømme at ilden fortsatt brenner et sted langt der inne, og en relaunch av phpbb.no er noe som ligger og ulmer inni meg, og venter på å komme ut. Kanskje det kan begynne å skje ting igjen snart...
Husk: Support gis ikke på mail eller PM.
Også kjent som Mac =)

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av King-Nothing » 3. nov 2008, 10:53

En stor del av poenget mitt var at om dere ikke har tid til å følge opp siden er det kanskje på tide å overlate det til andre?

Bl.a så finner man "Siste Nyheter" på forsiden av phpbb.no som er fra Des 07. Klikker man på "Last Ned" så kommer man til nedlasting av phpBB 2.0.22 osv osv...

Jeg tror ikke det vil være liv laga her i fremtiden om ikke noe gjøres. Det er trist syn som møter nye brukere av phpBB når de kommer inn på denne siden. Skal jeg være ærlig har jeg kun brukt phpbb.com når jeg har trengt support siden man stort sett får meget god og rask support, noe det har vært mangel på på dette forumet så lenge jeg har vært registrert...

Brukeravatar
TechMeister
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 168
Registrert: 11. mai 2003, 13:21

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av TechMeister » 3. nov 2008, 12:06

Jaha, kjenner dere noen som er kvalifisert da? ;)

Takk for tilliten, men jeg har jo full forståelse for tankegangen deres, spesielt siden dere bare har vært her siden 2007. Siden har gått på dødgang siden da, og det har ikke skjedd noe særlig hverken på den tekniske siden eller supportsiden. Slikt blir både dere og vi frustrert over. Men tidspunktet å eventuelt gi over roret til noen andre på var dengang, ikke nå som snøballen har startet å rulle igjen. Jeg ville ihvertfall venta for å se hva som kunne kommet ut av at de gamle administratorene våkner...
Husk: Support gis ikke på mail eller PM.
Også kjent som Mac =)

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av pippin » 3. nov 2008, 14:32

Ja men problemet er om de har tid og det er en mangelvare i disse tider,jeg for min del bruker phpBB.com og diskusjon.no i enkelte tilfeller

chihuahua
Henger med
Henger med
Innlegg: 32
Registrert: 12. jun 2008, 20:53

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av chihuahua » 7. nov 2008, 22:09

Må si meg enig i det meste som sies fra medlemmene her. jeg har selv vært her inne tidligere for og få hjelp fra dere som er erfaren og håper dere kan begynne å gi hjelp til de som trenger det.
Får prøve igjen og spøre om hjelp her inne og håper jeg får god hjelp fra dere. Dette er et bra forum og mange som er flink her. Men skjønner dere ikke sitter her hele tiden. Men engang om dagen bør være minste dere med erfaring ser innom for og gi deres flotte hjelp.
Bli gjerne med på disse forum:

Akvavenner: http://akvavenner.diskusjoner.net/
Diskusjonsforum: http://stjerneby.diskusjoner.net/
Chihuahua forum: http://chihuahua.diskusjoner.net/ ( her må alle registrer seg med sitt ekte navn.)

chihuahua
Henger med
Henger med
Innlegg: 32
Registrert: 12. jun 2008, 20:53

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av chihuahua » 9. nov 2008, 19:54

Jeg kunne anbefalt at de som er mest aktive å svare og er mest pålogget kunne vært supporter. Og de som nesten aldri mer er og gir support, skulle mistet vervet og nye kommet til.
Bli gjerne med på disse forum:

Akvavenner: http://akvavenner.diskusjoner.net/
Diskusjonsforum: http://stjerneby.diskusjoner.net/
Chihuahua forum: http://chihuahua.diskusjoner.net/ ( her må alle registrer seg med sitt ekte navn.)

Brukeravatar
TechMeister
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 168
Registrert: 11. mai 2003, 13:21

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av TechMeister » 10. nov 2008, 09:18

Det blir nok en liten opprensking ja, og av gamle supportere kommer vi til å spørre hvem som er villige til å bli aktive igjen :) ...og det blir selvfølgelig muligheter for nye supportere...
Husk: Support gis ikke på mail eller PM.
Også kjent som Mac =)

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av pippin » 26. nov 2008, 21:59

Og når vil dette skje da?
Synes dette drar ut litt da det er lite support på dette boardet da selv om det nok muligens har tatt seg opp litt.
Men tid er vel en mangelvare også nå og folk har nok med sine jobber og familie.
Men jeg savnet support på forumet her da vi hadde treghet i forumet, som er løst nå.
Men det ga meg grå hår i å finne feilen,og phpBB.com var ikke en opsjon.
De krever att du har et vanilla board, og når du ikke viste om det var modifikasjonen eller noen felter i tabellene :D-
Men jeg er heldig da som har lært mye da om phpBB da og har folk når de har tid som kan hjelpe meg.
Håper ihvertfall att dette boardet kommer til sin rett og sine storhetstider da jeg begynte med phpBB.

Jeg var også iferd med å konvertere til WBB board også eller IPB board

Brukeravatar
TechMeister
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 168
Registrert: 11. mai 2003, 13:21

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av TechMeister » 27. nov 2008, 20:51

Vi jobber for tiden i kulissene, men jeg håper det merkes at ihvertfall jeg er å se her mye oftere... ;) Som sagt er det eksamenstider, så det vil ikke bli noen ny phpBB.no før tidlig på nyåret. Men jeg tror resultatet blir ganske bra ;)
Husk: Support gis ikke på mail eller PM.
Også kjent som Mac =)

los
Henger med
Henger med
Innlegg: 37
Registrert: 12. des 2007, 19:08

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av los » 28. nov 2008, 08:59

Høres aldeles strålende ut Bilde
Online isfiskespill.http://www.propilkki.no/

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av Espenhh » 28. nov 2008, 16:31

Og vi jobber også med andre ting enn en ny "side", vi kommer til å reorganisere ting litt for å prøve å få til en litt bedre struktur mtp. ansvarsfordeling, slik at phpbb.no blir litt mer "selvdrevet". Men siden både jeg og Håkon (TechMeister) har eksamensperiode nå, så kommer lite til å skje før i juleferien.

Men det jobbes ;)- Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :ugeek:
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Svar