Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
chihuahua
Henger med
Henger med
Innlegg: 32
Registrert: 12. jun 2008, 20:53

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av chihuahua » 30. nov 2008, 21:48

Det blir spennende å se alt nytt. Ønsker dere god eksamen og det er jo viktigst å prioritere eksamen nå og forumet etter på. Det har i hvertall jeg forståelse for og sikker de andre her også. Eksamen er veldig viktig.

Ha en fin dag alle sammen
Bli gjerne med på disse forum:

Akvavenner: http://akvavenner.diskusjoner.net/
Diskusjonsforum: http://stjerneby.diskusjoner.net/
Chihuahua forum: http://chihuahua.diskusjoner.net/ ( her må alle registrer seg med sitt ekte navn.)

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av King-Nothing » 16. mar 2009, 13:45

TechMeister skrev:Det vil ikke bli noen ny phpBB.no før tidlig på nyåret.
Vært noen fremgang på dette siden sist??? Er jo et stykke utpå nyåret nå...

Brukeravatar
TechMeister
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 168
Registrert: 11. mai 2003, 13:21

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av TechMeister » 16. mar 2009, 16:25

Må bare beklage at det tar litt tid, men det går fremover! Noen småting som må bli ferdige, og så må vi legge inn litt innhold i kunnskapsbasen, og så er vi i gang :)
Husk: Support gis ikke på mail eller PM.
Også kjent som Mac =)

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av pippin » 5. apr 2009, 20:44

Snakker vi da sommer/høst eller skjer dette tidligere?

chihuahua
Henger med
Henger med
Innlegg: 32
Registrert: 12. jun 2008, 20:53

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av chihuahua » 8. apr 2009, 19:16

Virker ikke som det er noen her på forum som gir support eller gjør noe. Jeg har skrev etter support 31 mars og har enda ikke fått svar. ( ang banner debatten min)


Er dette support død eller er det noen som gir support her????
Bli gjerne med på disse forum:

Akvavenner: http://akvavenner.diskusjoner.net/
Diskusjonsforum: http://stjerneby.diskusjoner.net/
Chihuahua forum: http://chihuahua.diskusjoner.net/ ( her må alle registrer seg med sitt ekte navn.)

Brukeravatar
TechMeister
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 168
Registrert: 11. mai 2003, 13:21

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av TechMeister » 16. apr 2009, 09:19

Vi snakker før sommeren, for å si det slik :) Og ja, vi er her ;)
Husk: Support gis ikke på mail eller PM.
Også kjent som Mac =)

Brukeravatar
Stinus
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 231
Registrert: 15. jan 2006, 12:51
Sted: Tananger / Stavanger
Kontakt:

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av Stinus » 17. apr 2009, 21:44

Hei

For at et forum skal fungere, så må alle bidra med litt hver. Det er opp til alle som bruker dette forumet, at alle hjelper til med å svare på spørsmål / problemer, som de vet svaret på. Man kan ikke forvente at noen få skal bidra med alt, bare fordi de er moderatorer eller administratorer. Og til dere som roper høyt om å overlate roret til andre, så kan dere jo begynne selv å hjelpe til med å svare i tråder. Det er jo lettere hvis alle hjelper til.

Jeg ville ikke overlatt roret til folk, som ikke aktivt hjelper andre selv.

Supportforumet er her for at brukerne skal hjelpe hverandre, det er et tilbud - ikke en rettighet. Det er ingen som har betalt for supporten her.
Den dagen du betaler for supporten her i dette forumet, da skal jeg trekke tilbake dette svaret.
Stian
Bilde
Veteranbrannbiler.com
Bilder fra Veteranbrannbiltreff i Stavanger 8.-10.August 2008

Brukeravatar
TechMeister
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 168
Registrert: 11. mai 2003, 13:21

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av TechMeister » 17. apr 2009, 22:08

Ah, du fikk sagt det jeg ville si, men ikke fikk formulert på en god måte. Takk Stinus! :)
Husk: Support gis ikke på mail eller PM.
Også kjent som Mac =)

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av Espenhh » 18. apr 2009, 00:32

Å "finne noen til å ta over" er ikke så lett som du får det til å høres ut som heller. Vår drøm er vel å få på plass gode team til å ta ansvar for ulike deler av den daglige driften, men dette er lettere sagt en gjort. Tomas har jo tatt over språkpakkeansvaret og gjør en kjempejobb med dette, etterhvert tenker vi jo på å overlate hovedansvaret for supportteamet og også etterhvert et moderatorteam til noen andre. Men først må vi få på plass nye systemer for å gjøre ting enklere, det er ingen vits å ha folk til å skrive dokumentasjon uten å ha et system til dokumentasjonen. Dette gjelder flere ting. Så hovedmålet vårt er å få opp de nye sidene, når alt dette er på plass kan vi begynne jobben med å overlate ansvar til ansvarlige sjeler. Den eneste måten vi kan bedømme hvem som kan passe til dette er å se på forumaktivitet...

Men bare for å ha sagt det, ting skjer! De nye sidene er i det store og hele ferdigdesignet (både utseendemessig og markupmessig), forumet er integrert i sidene og en ny kunnskapsbase basert på forumet er også halvveis ferdigutviklet. En del innhold mangler, men det er ikke så altfor mye som må på plass før vi kan release..

Og til alle dere som klager over at ting går tregt: om dere ønsker å bidra, så tar vi gledelig imot hjelp :)- Ikke verre enn å sende meg eller Håkon en PM det, så skal vi alltids finne noe å gjøre!
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av pippin » 24. apr 2009, 21:57

Det jeg etterlyser er den gode support enkelte medlemmer gjorde på phpBB2 før olympus kom, det kan ikke skyves under teppet.
Jeg bruker mest pphBB.com der jeg vet det er support på de problemer jeg møter.Men jeg vil helst ha en norsk support side for phpBB.
De personer som den gang drev support er vel opptatt med andre ting og jobb :oops:

Dette forumet lider av ildsjeler som kan guide nybegynnere og deres problemer

Brukeravatar
TechMeister
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 168
Registrert: 11. mai 2003, 13:21

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av TechMeister » 12. mai 2009, 08:27

Alex skrev:Men når folk kommer med et problem de behöver hjelp med, er det vel ikke mer enn rett att de får hjelp :?:
Nok en gang: Alle som er med og hjelper på dette forumet gjør det på 100% frivillig basis, enten de er med på selve siden phpBB.no eller om de bare er hjelpsomme forummedlemmer. Ingen har noe krav på noe som helst, men det sitter folk her på forumet med masse kunnskap som de liker å dele, og da kan folk få hjelp Når det er sagt; litt tålmodighet kommer man langt med folkens ;)
Husk: Support gis ikke på mail eller PM.
Også kjent som Mac =)

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av King-Nothing » 14. mai 2009, 12:48

Vel...man må vel (til tider) ha veldig god tolmodighet når man spør om noe her inne. Jeg vet at alle gjør dette på frivillig basis, men siden dette tross alt er det offisiellt supportforumet til phpBB så burde standaren være en helt annen enn det som er her nå. Jeg tror mange "snur i døra" når de møter på forsiden her med alle nyhetene som er flere år gamle, eller ser hvor lang tid det tar (noen ganger) før man får hjelp i forumet.

Jeg må nok en gang oppfordre til å bruke phpbb.com som i aller høyeste grad er aktivt og hvor man som oftest får raske og veldig gode svar.

Men jeg gleder meg til denne siden er aktiv igjen og kan brukes. :D-

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av pippin » 17. mai 2009, 10:35

Det tar utrolig lang tid før spam blir tatt vekk fra forumet så litt oppfølging bør forventes.
Jeg skjønner ting tar tid, men håper ikke vi må vente til phpBB 4.0 kommer ut før det skjer noe på dette boardet ;)-
Skjønner frustrasjonen hos helt ferske brukere og opplevelsen av support

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av pippin » 28. mai 2009, 19:13

@olem
Dette er phpBB sitt ofisielle norske forum ;)-
Da forventer en også litt mere, dessuten er det masse nye som ikke får den hjelpen de trenger og ikke behersker engelsk :D-
Greit å ville hjelpe men om en ikke vet svaret kan en ikke svare ;)-

rune
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 84
Registrert: 16. mar 2003, 13:41
Sted: Sigdal, Buskerud

Re: Er det noen i det hele tatt som følger opp dette forumet?

Legg inn av rune » 11. jun 2009, 22:05

Heisann,

jeg er en av de ansvarlige for dette frivillige forumet - uansett om man kaller det offisielt eller ikke. Vi har også tidligere spurt brukere som ser ut til å ha peiling om de kan tenke seg å hjelpe til med support og andre ting, men etter mange år i internettbransjen er det en ting som er rimelig sikkert: internettbrukere er "illojale" (ikke vondt ment) og finner stadig nye, mer interessante ting å drive med - døgnet har for nerder (jeg kaller meg i alle fall det) ikke mer enn 24 timer. Det gjelder nok også oss.

Spørsmålet vender som alltid tilbake til:

a) Er det noen der ute som vil hjelpe oss?
b) Skal vi fjerne hele greia?
c) Hvorfor skal vi "opprinnelige" supportere/adminer føle noe mer ansvar enn andre som har litt mer greie på phpBB enn "folk flest"?

:oops:
Jeg blogger på runenikolaisen.com og er ellers Gjerrigknarken sjøl.

Svar