Joomla

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
Brukeravatar
Stinus
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 231
Registrert: 15. jan 2006, 12:51
Sted: Tananger / Stavanger
Kontakt:

Re: Joomla

Legg inn av Stinus » 23. sep 2009, 23:22

Ansie skrev: For å spør på nytt: Hvordan lager jeg http://www.mittdomene.com/joomla uten å ødelegge http://www.mittdomene.com ?

Gjør jeg dette på domeneshop sine sider eller i filezilla, evt hvordan?
Du laster ned Joomla 1.5 til din PC, pakker den ut og laster den opp til mappen som du har valgt (/joomla/) med et FTP-program eks Filezilla. Installering av Joomla starter, når du åpner webadressen dittdomene.com/joomla/
Ha da databasenavn, databasepassord, og databasebruker klar før du begynner.

For senere å flytte Joomla til hoved siden, så slettes alt som ligger i hoveddomenet utenom mapper, og alle filer/mapper som ligger i /joomla/ flyttes over til hoveddomenet.
Stian
Bilde
Veteranbrannbiler.com
Bilder fra Veteranbrannbiltreff i Stavanger 8.-10.August 2008

Brukeravatar
Stinus
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 231
Registrert: 15. jan 2006, 12:51
Sted: Tananger / Stavanger
Kontakt:

Re: Joomla

Legg inn av Stinus » 25. sep 2009, 09:15

Ansie skrev:Bare noen få spm til : hva mener du med mappen som jeg har valgt? /joomla/ ? hvor skal den ligge,i www? :oops:

databasenavn og passord, er det MySQL du mener? jeg har to databaser med passord og alt, er det nødvendig?
Stemmermed mappenavn.

databasenavn, databasebruker og databasepassord har du fått i epost fra webhotellet ditt.

Eventuellt så kan du åpne config.php og se hva som står der om databasebruker, databasepassord og databasenavn.
Stian
Bilde
Veteranbrannbiler.com
Bilder fra Veteranbrannbiltreff i Stavanger 8.-10.August 2008

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: Joomla

Legg inn av King-Nothing » 30. sep 2009, 09:37

olem skrev:Siden denne tråden vokser med flere aktive brukere, er det noen her (i hele forumet) som kjører Joomla og phpbb3 sammen. Skulle likt å teste det ut.
Jeg gjør det ikke helt ennå, men holder på å sette opp ny hjemmeside (joomla) og nytt forum (phpbb3), er vel ca 90% ferdig. :) Noe spesielt du lurte på?

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: Joomla

Legg inn av King-Nothing » 30. sep 2009, 10:06

Det kan jeg godt. Om du er interessert kan jeg sende url på pm, så kan du ta en titt? Som sagt ikke helt ferdig ennå, men forumet er 99% ferdig og du får i allefall et intrykk av hvordan ting henger sammen.

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: Joomla

Legg inn av King-Nothing » 30. sep 2009, 10:32

PM sendt. :)

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: Joomla

Legg inn av King-Nothing » 18. okt 2009, 20:05

Sparker litt liv i denne tråden igjen. Skal lansere min nye side til mandag/tirsdag. Er du fortsatt interessert i at jeg skriver litt om den når jeg er ferdig? I så fall, er det noe spesifikt du vil jeg skal skrive om? Send meg gjerne en PM med litt mer detaljer. :)

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: Joomla

Legg inn av King-Nothing » 18. okt 2009, 20:12

Den er go! :)

Svar