Newbie trenger hjelp

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
rune
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 84
Registrert: 16. mar 2003, 13:41
Sted: Sigdal, Buskerud

Re: Newbie trenger hjelp

Legg inn av rune » 2. apr 2010, 05:04

Superduper skrev:1 . Men - jeg installerte og har alle filer liggende inne under http://www.småkaldt.com/forum/phpBB3 så når jeg forsøker å gå inn på http://www.småkaldt.com så kommer det jo ingenting opp. Hvordan fikser jeg det ? Forsøkte å flytte alle filene på serveren over til hovedmappa men det funka jo ikke....
Flytte filene er jo ikke så galt, men i tillegg må konfigurasjonsfilen endres slik at stiene passer den nye plasseringen. Det enkleste er rett og slett (hvis du ikke har så mye peil), å slette alt og begynne på nytt med opplastingen til korrekt mappe. Jeg ville også ha slettet alle tabellene i MySQL-databasen og satt opp disse på nytt.

Tror ikke jeg kommenterer de andre tingene dine ennå, kanskje du kan fortelle meg kompetansenivået ditt i forhold til endring av php-koder, html osv. først?
Jeg blogger på runenikolaisen.com og er ellers Gjerrigknarken sjøl.

rune
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 84
Registrert: 16. mar 2003, 13:41
Sted: Sigdal, Buskerud

Re: Newbie trenger hjelp

Legg inn av rune » 2. apr 2010, 11:59

Veldig bra at du har kommet videre. Når du skal endre på designet i templaten, må du inn i templatefilene og endre kodene slik du ønsker det. For toppen f.eks. (med standardtemplate) styles/prosilver/template/overall_header.html
Jeg blogger på runenikolaisen.com og er ellers Gjerrigknarken sjøl.

rune
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 84
Registrert: 16. mar 2003, 13:41
Sted: Sigdal, Buskerud

Re: Newbie trenger hjelp

Legg inn av rune » 3. apr 2010, 00:41

No problem.
Jeg blogger på runenikolaisen.com og er ellers Gjerrigknarken sjøl.

Svar