Finnes det håp for forumet?

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Finnes det håp for forumet?

Legg inn av SumSum » 7. mar 2012, 09:43

Ann E skrev:Hei:-) Tenkte jeg skulle oppdatere forumet jeg har hatt siden 2007, kjørte 2.0?? og oppfraderte til nyseste versjon av 3. Men alt som jeg kunne gjøre galt har jeg gjort galt.
Du er nok ikke den første eller eneste, men det er neppe noen trøst. :(-
Å oppgradere i et så stort trinn er nok en "nifs" jobb. I første omgang tror jeg at jeg ville forsøkt å få opp det gamle forumet slik det var.
Jeg vet ingenting om phpBB 2, men jeg har jobbet en del med versjon 3. Jeg regner med at "toeren" også bruker en MySQL database. Har du tilgang til den? Fikk du tatt backup av den? I tillegg til alle filene er den vesentlig siden den inneholder all kommunikasjon.
Hvis du får opp phpBB 2 igjen, foreslår jeg at du setter opp en ny phpBB 3.0.10. Opprett de gruppene/forumene du vil ta vare på. Lag en front-end så folk kan velge mellom det gamle og nye, eller kanskje bedre: Legg en link til det gamle forumet i det nye, slik at folk kan fortsette å bruke det gamle, med de gamle meldingene intakt, til det rett og slett ikke blir brukt lenger.
Det er fortsatt en mulighet for at du kan oppgradere, så sjekk underforumet om oppgradering før du setter i gang. Dette temaet hører nok også til der, men jeg venter med å flytte det inntil videre.
Aktiviteten i dette forumet har gått noe ned (Jeg har steppet inn som reserve-admin har ryddet litt i håp om at det skal ta seg opp), men om du får flere gode råd her er det en God Ting. Ta imot det du kan få og vurder for og imot.
Resten av denne uken er jeg svært opptatt og kan ikke bruke mye ekstra tid på dette, men gi gjerne litt mer informasjon, som f.eks. URL, så kan jeg se litt på det innimellom. Ta det gjerne på PM.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Finnes det håp for forumet?

Legg inn av SumSum » 30. mar 2012, 15:14

Jeg har nå holdt på en stund med å hjelpe Ann E med hennes forum.
To problemer gjenstår:
Disse er:
De aller fleste meldinger er usynlige. De finnes i databasen, men kommer ikke frem i forumene, og de blir ikke importert til phpBB 3 når vi konverterer (det meste gikk greit, men altså ikke meldingsbasen).
De meldingene vi greier å hente inn, kommer feil plassert, altså i feil forum.

Er det noen her som kan tenke seg å assistere med dette?
Erfaring med MySQL er en fordel.
Hjelp - nokken?

inge på vegne av Ann E.
support og vedlikehold

Svar