Bugs?

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Bugs?

Legg inn av SumSum » 18. nov 2012, 07:47

Jegersiden skrev:hvordan i all verden har dette gått seg til?
Litt hjelp?:)
Skjermbilde 2012-11-17 kl. 20.55.48.png
Hvis du har installert en nyere phpbb-versjon uten å ha fått med deg tilsvarende oppdatering av språkfilene, vil sånt som dette skje.
Norske filer til phpbb 3.0.11 ligger her: http://egni.no/phpBB_Norske_filer_3.0.11.zip

Installer den (hvis du har siste versjon), så blir du happy.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Bugs?

Legg inn av SumSum » 19. nov 2012, 21:01

Jegersiden skrev:Jaha... det fikset ikke problemet.
Grunnen er at disse tekstene ikke brukes i siste versjon (3.0.11), så du har en oppdatering å gjøre. :)

Du finner filer for full oppgradering her:

http://pinyl.net/phpBB_Norsk_3.0.11.zip
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Bugs?

Legg inn av SumSum » 19. nov 2012, 22:24

Jegersiden skrev:Dvs at jeg må installere hele forumet på nytt...? gjort en del endringer... Mister vel disse jeg da..?
Det kommer vel an på hvilke endringer du har gjort. Å gjøre endringer i programdelen kan medføre at du må gjøre ting om igjen, men meldingsbasen skal fortsatt være intakt.

Endringer forum bør gjøres i template-filene i den grad det er mulig. Da er det lurt å lage en ny template basert på en eksisterende, som dermed IKKE blir med i oppdateringsprosessen.
Hvis den gamle templaten da kke går sammen med oppgraderingen som er gjort, har du en jobb å gjøre.
Jeg har dårlig erfaring med endringer i open-source programvare. Det kan gjøre oppgraderinger vanskeligere, du blir mer bundet, og risikerer dermed å bli liggende i bakleksa etter hvert som det kommer nye versjoner.

Hvis du er usikker foreslår jeg at du lager en kopi av forum og database, og oppgraderer den. Da ser du hvilke endringer som må gjøres om igjen.

For å oppgradere, logg inn som administrator. Da ser du nokså klart på GENERELT-siden hvordan du skal gå videre.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Bugs?

Legg inn av SumSum » 19. nov 2012, 22:32

Jegersiden skrev:har lagt inn det du ga meg, men ingen endring i feilen..
Hvilken versjon har du egentlig?

Hvis du gir meg de vitale data på PM kan jeg gå inn og se på det....
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Bugs?

Legg inn av SumSum » 19. nov 2012, 23:58

Jegersiden skrev:Har sendt info på PM
Den er grei. Vi kan ta det videre privat.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Bugs?

Legg inn av SumSum » 22. nov 2012, 07:59

Jegersiden skrev:Jeg fant feilen etter litt leting....
Det er en feil i en av filene fra språkpakken deres.
Slik ser den ut nedlastet fra dere:
Skjermbilde 2012-11-22 kl. 01.50.21.png
Slik redigerte jeg den så den fungerer som den skal:
NB! Må gjøre om alle "new" til "unread"
Skjermbilde 2012-11-22 kl. 01.53.02.png
Det var riktignok et par linjer som manglet i filen, men de som oversettes til "Oppdatering trengs!" er nettopp en melding til deg om at forumet ikke er helt siste versjon, dvs. at alle filer fra den komplette pakken ikke er lastet inn. Jeg ville ikke gjøre dette for deg for jeg var redd for å ødelegge ting du hadde modifisert.
Det er generelt ikke en god ide å modifisere enkeltfiler fra en slik pakke. Det vanskeliggjør oppgraderinger. Det samme gjelder installasjon av utvidelser, "MOD"er eller hva du vil kalle det. Du kan gjøre det, selvsagt, men det er en risikosport - som du nylig har sett resultatet av.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Bugs?

Legg inn av SumSum » 23. nov 2012, 00:11

Jegersiden skrev:Ser ut til at alt er i orden nå:)
Du har fortsatt disse MODene, og du kan ikke logge ut fra admin-panelet, men det kan ha noe med templaten din å gjøre. Den har jeg aldri brukt før.
support og vedlikehold

Svar