Hvorfor vises ikke mine nye kategorier o.l.

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Hvorfor vises ikke mine nye kategorier o.l.

Legg inn av SumSum » 5. mar 2013, 10:26

NyiPHP skrev:Nå har jeg satt opp forumet mitt, men ting vises ikke. Sist gang jeg drev med phpbb var versjon 1.x så jeg ser ting er forandret(evnt. jeg som har installert noe feil).

Jeg har satt opp kategorien Generelt og et par forumer under, men ingenting vises.
1. Bruker du siste versjon, 3.0.11?
2. Er det en ny installasjon eller en oppgradering?
3. Ser du heller ikke forumene når du har logget inn?
4. Har du satt opp kategorien som synlig fra forsiden / hovedsiden?
5. Har du definert rettigheter for forumene, som er oppfylt for brukeren?

Hvis du trenger det, send link pluss Admins brukernavn og passord til meg på PM, så kan jeg se på det.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Hvorfor vises ikke mine nye kategorier o.l.

Legg inn av SumSum » 5. mar 2013, 18:56

NyiPHP skrev:1. 3.0.11
2. Installasjon
3. Nei
4. Ja
5. Var ikke klar over dette, nå funker det :) tusen takk.
Den er god!
På de forumene jeg administrerer har jeg satt registrerte brukere som standard, slik at "nye brukere" i praksis ikke eksisterer, og alle som skal ha rett til det, får bla. skrive innlegg fra første stund. Dette er så vidt jeg husker ikke standard, men jeg mener at det i de fleste tilfeller burde være det.

Hvis du trenger det: Link for nedlasting av min nyeste versjon av norske filer er nå

phpBB_Norske_filer_3.0.11.zip

Den er ikke offisiell, men for å få den godkjent kreves svært mye jobb på grunn av at den norske versjonen er avledet av den danske, og forskjellen til originalen er for stor, men jeg jobber sakte videre med saken.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Hvorfor vises ikke mine nye kategorier o.l.

Legg inn av SumSum » 16. mar 2013, 06:18

NyiPHP skrev:tusen takk, ser det har blitt litt mer "komplisert" :P
Hei forresten, det er meg NyiPHP fra nwf :D Så du driver siden her ja :)
Stemmer det ja!

Mer komplisert? Vel - det er flere muligheter! :)
support og vedlikehold

Svar