Norsk til phpBB 3.0.11 ?

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
Brukeravatar
clinton4
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Registrert: 26. jan 2008, 14:44

Norsk til phpBB 3.0.11 ?

Legg inn av clinton4 » 11. apr 2013, 23:03

Hei,

Er det noen som har en komplett norsk oversettelse til phpBB 3.0.11 ?

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Norsk til phpBB 3.0.11 ?

Legg inn av SumSum » 11. apr 2013, 23:35

clinton4 skrev:Hei,

Er det noen som har en komplett norsk oversettelse til phpBB 3.0.11 ?
viewtopic.php?f=52&t=5606
support og vedlikehold

Brukeravatar
clinton4
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Registrert: 26. jan 2008, 14:44

Re: Norsk til phpBB 3.0.11 ?

Legg inn av clinton4 » 12. apr 2013, 02:35

Se der ja. Inneholder denne komplett norsk på både front og back?

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Norsk til phpBB 3.0.11 ?

Legg inn av SumSum » 12. apr 2013, 07:34

clinton4 skrev:Se der ja. Inneholder denne komplett norsk på både front og back?
Så langt som jeg har sjekket, ja. Jeg har korrigert alle feil og mangler som jeg har funnet.
Men denne versjonen er ikke "offisiell". Dette er fordi den har vært basert på den danske og vedlikeholdt trinnvis, men for å få en "offisiell" versjon må den være basert på den engelske.
Så snart jeg har funnet behov for korreksjon, har jeg brukt noen timer på å sammenligne med den engelske og oppdatere i forhold til den, men det er svært tidkrevende, og jeg har for mye annet å ta meg av.
Likevel tar jeg gjerne imot rapporter om ting som ikke stemmer.
Det finnes en mulighet for flere å jobbe sammen om dette. Det ser ikke ut til at interessen er stor, så jeg regner med å være alene om det en stund, men nye deltakere er velkommen.
Så snart jeg gjør endringer, oppdaterer jeg filene og legger dem opp med de viste adressene. Nyere versjoner blir oppdatert med versjonsnummer. Når det kommer nyere versjonen innenfor 3-serien, vil den engeksle grunnversjonen kunne installeres/oppdateres uten at det får særlig betyrning for den norske versjonen. Hvis en tekst mangler, vises "nøkkelen" til teksten isteden, og viser tydelig hva som mangler.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Norsk til phpBB 3.0.11 ?

Legg inn av SumSum » 27. mai 2013, 23:39

banderaz skrev:Jeg har følgende feil i admin delen, i min norske phpbb

Jabber-passord:
{ JAB_PASSWORD_EXPLAIN }
Det er flere slike { } her og der, i både bruker og admin... noe som sikkert tyder på en eldre oversettelse.
Men hvordan får jeg rettet denne og andre? Må vel være at det har kommet til nye linjer i koden som den norske oversettelsen ikke støtter?
Takk for alle svar :)
Det stemmer nok det. Jeg har oppdatert den norske oversettelsen med alt som jeg har funnet, men at jeg ikke har funnet alt er ingen overraskelse. Å gå gjennom alt systematisk tar uhorvelig lang tid, men jeg skal sjekke akkurat dette og gi tilbakemelding. Det er best at en person gjør endringene så alt befinner seg på ett sted.

Aha!
Du har nok ikke siste versjon, hvor dette allerede er oppdatert. Litt lesing ville ha gitt deg link til denne, men her er det igjen:

"Uoffisiell" men nokså komplett, oppdatert norsk språkpakke ligger tilgjengelig her:

phpBB_Norske_filer_3.0.11.zip

Komplett, inkl. norsk:
phpBB_Norsk_3.0.11.zip

Sist oppdatert 13.mai.2013
support og vedlikehold

Svar