phpbb_mod_for_123flashchat på Norsk utseende.

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: phpbb_mod_for_123flashchat på Norsk utseende.

Legg inn av SumSum » 20. sep 2014, 23:40

jimango skrev:Jeg har prøvd å installere norsk språkpakke til forumet jeg driver å setter opp. Jeg har fått språkpakken til å fungere men sliter med å få en modifikasjon til å fungere samtidig.
Mvh Jonathan
Vi har ingen support her for tillegg utover phpbb, men her kan det jo være et spørsmål om du har installert riktig språkpakke. Den siste som er tilgjengelig for norsk språk finnes på phpBB_Norske_filer_3.0.12.zip.
Last inn dette først, og prøv igjen. Kanskje du også får svar fra noen som har prøvd denne MODen.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: phpbb_mod_for_123flashchat på Norsk utseende.

Legg inn av SumSum » 21. sep 2014, 05:44

jimango skrev:Men kan du si meg hvor jeg finner koden eller hvilken fil som har med Help senteret, Registrer deg, og Logg inn på den linjen der jeg får en feilkode?
Jeg vet ikke om noe help senter. Det er forumet, og der får du god hjelp. Når det gjelder tilleggene har de som regel sitt eget forum eller nettside med support.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: phpbb_mod_for_123flashchat på Norsk utseende.

Legg inn av SumSum » 21. sep 2014, 20:29

jimango skrev:Takk for svar men du misforstod nok hva jeg mente med hjelp senter. Jeg lurte på om jeg kunne klare å skrive en oversettelse av modifikasjonen på Norsk men er veldig grønn på hvordan dette foregår. Jeg forestilte meg at jeg bare kunne lage kopier av den Engelske originalen å bytte ut teksten på Engelsk til Norsk. Men jeg er usikker på hvor jeg finner filene og teksten.

Jeg forstår at dette kanskje er feil sted å søke hjelp som du sier selv om jeg hadde håpet på litt veiledning her siden det har med Norsk grensesnitt å gjøre, men jeg har og opprettet et innlegg i phpbb.com sitt forum som jeg håper å få svar på.
Jeg regner med at filene du snakker om er filer som følger med tillegget til forum-softwaren, og det har dermed ikke mer med phpBB å gjøre, enn at det er laget for det. Da følger det ikke med phpBB og støttes ikke av phpBB support. Du må nok gå til siden hvor denne programvaren kommer fra, og søke hjelp der.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: phpbb_mod_for_123flashchat på Norsk utseende.

Legg inn av SumSum » 30. sep 2014, 18:39

jimango skrev:Jeg sendte en melding til de som har lagd modifikasjonen og de fikset alt for meg. Jeg ga de ftp logg inn til og admin logg inn til forumet så de kunne se på det jeg hadde gjort å fikse på de filene som de trengte å fikse på. De måtte forandre noe i index_body.html og overall_header.html.
Det var fint at de kunne hjelpe!
Det er ikke uvanlig å måtte gjøre endringer i filene du nevnte. Jeg har selv gjort det i noen av forumene jeg har laget. Det som er ulempen er at de blir overskrevet neste gang du gjør en oppdatering, så pass på at du kan få gjort de samme endringene etterpå.
support og vedlikehold

Svar