Tilgang til å slette andre sine innlegg

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
rbrynest
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Registrert: 31. des 2014, 00:47

Tilgang til å slette andre sine innlegg

Legg inn av rbrynest » 31. des 2014, 12:06

Hei

Jeg har installert phpBB og opprettet noen forum. Det gjør meg automatisk til administrator. Vi skal være 2 administratorer, så jeg har opprettet en bruker til og gitt vedkommende fulle administratorrettigheter. Begge brukerne ser ut til å ha samme tilgang med ett untak. Jeg har tilgang til å slette andre sine innlegg, men den andre administratoren kan bare slette innlegg han selv har skrevet. Legger ved en skjermdump som ilustrerer forskjellen. Hvordan gir jeg administrator nr. 2 tilgang til å slette andres innlegg ?

På forhånd takk for hjelpen.

Mvh
Rune Brynestad
Vedlegg
forum_2.jpg
(35.08 kiB) Ikke lastet ned ennå

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Tilgang til å slette andre sine innlegg

Legg inn av SumSum » 31. des 2014, 12:17

rbrynest skrev:Hei

Jeg har installert phpBB og opprettet noen forum. Det gjør meg automatisk til administrator. Vi skal være 2 administratorer, så jeg har opprettet en bruker til og gitt vedkommende fulle administratorrettigheter. Begge brukerne ser ut til å ha samme tilgang med ett untak. Jeg har tilgang til å slette andre sine innlegg, men den andre administratoren kan bare slette innlegg han selv har skrevet. Legger ved en skjermdump som ilustrerer forskjellen. Hvordan gir jeg administrator nr. 2 tilgang til å slette andres innlegg ?
Jeg mener det skal hjelpe å definere ham som grunnlegger. Administrasjonspanel, brukere og grupper, skriv brukernavn og så finner du det.
Forøvrig, velkommen til forumet, og godt nyttår!
support og vedlikehold

rbrynest
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Registrert: 31. des 2014, 00:47

Re: Tilgang til å slette andre sine innlegg

Legg inn av rbrynest » 31. des 2014, 12:37

Takk for rask tilbakemelding :-)

Har vært inne og endret vedkommende til grunnlegger uten at det gjør noen forskjell. Har også dobbeltsjekket administratorrettighetene på nytt.

Når jeg lister ut brukerne, så ser jeg at det kun er jeg som sår som Forumadministrator. Jeg spør kanskje et dumt spørsmål nå, men er det forskjell på Forumadministrator og "vanlig" Administrator ? Kan problemet ligge her ?

Se vedlegg

Takk igjen, og godt nytt år!

Mvh
Rune
Vedlegg
forum_3.jpg
(34.16 kiB) Ikke lastet ned ennå

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Tilgang til å slette andre sine innlegg

Legg inn av SumSum » 31. des 2014, 13:47

rbrynest skrev:Når jeg lister ut brukerne, så ser jeg at det kun er jeg som sår som Forumadministrator. Jeg spør kanskje et dumt spørsmål nå, men er det forskjell på Forumadministrator og "vanlig" Administrator ? Kan problemet ligge her ?
Det er godt mulig, så jeg foreslår at du prøver det. Jeg er faktisk ikke sikker.
support og vedlikehold

rbrynest
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Registrert: 31. des 2014, 00:47

Re: Tilgang til å slette andre sine innlegg

Legg inn av rbrynest » 31. des 2014, 13:59

Men hvor kan jeg sette en bruker som forumadministrator?

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Tilgang til å slette andre sine innlegg

Legg inn av SumSum » 31. des 2014, 14:07

rbrynest skrev:Men hvor kan jeg sette en bruker som forumadministrator?
Jeg har sjekket litt.
Det du skal gjøre er å gå til administrasjon av bruker, og oppe til høyre når du har kommet til skjemat for bruker, finner du "Velg form:". Velg Grupper i nedtrekksmenyen, og deretter "Globale moderatorer". Legg til brukeren i den gruppen. Han vil da få generell tilgang på samme måte som hovedadministrator. Men påse at han fremdeles er definert som grunnlegger. Jeg har selv glemt å klikke på OK-knappen i en del sånne tilfeller, og da blir det ingen endring.
support og vedlikehold

rbrynest
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Registrert: 31. des 2014, 00:47

Re: Tilgang til å slette andre sine innlegg

Legg inn av rbrynest » 31. des 2014, 14:21

Ja, det fungerte.

Tusen takk for god hjelp!

Mvh
Rune

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Tilgang til å slette andre sine innlegg

Legg inn av SumSum » 31. des 2014, 15:33

rbrynest skrev:Ja, det fungerte.
Det var bra. Igjen, godt nyttår!
support og vedlikehold

Svar