Y1Solutions-diskusjonsforum-phpbb

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
maytorill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: 9. feb 2017, 00:23
Kontakt:

Y1Solutions-diskusjonsforum-phpbb

Legg inn av maytorill » 9. feb 2017, 08:14

Hei.

Jeg registrerte mitt forum i 2005. Jeg har en logo inne på adminpanelet som det står Y1Solutions på og det var en Yngve som jeg måtte kontakte for å få hjelp. Det ble registrert med mittnavn.diskjonsforum.no som domene.

Jeg har hvert vært svært lite aktiv i forumet de siste årene, men tenker å ta opp igjen aktiviteten men ser at det står "server down for maintance". Det har det stått i flere dager nå og lurer på om mitt forum er likt som den dere refererer til her. Jeg ser at det er samme løsningen og tror jeg er på rett sted.

Mitt spørsmål er om jeg kan f.eks flytte alt innhold fra min phpbb forum "diskusjonsforum.no" til annen plattform for å få tilgang til oppdateringer?

Håper spørsmålet mitt ble forstått slik jeg ønsker og at jeg får raskt svar.

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Y1Solutions-diskusjonsforum-phpbb

Legg inn av SumSum » 9. feb 2017, 10:33

maytorill skrev:
9. feb 2017, 08:14
Hei.

Jeg registrerte mitt forum i 2005. Jeg har en logo inne på adminpanelet som det står Y1Solutions på
...
Jeg har hvert vært svært lite aktiv i forumet de siste årene, men tenker å ta opp igjen aktiviteten men ser at det står "server down for maintance". Det har det stått i flere dager nå og lurer på om mitt forum er likt som den dere refererer til her. Jeg ser at det er samme løsningen og tror jeg er på rett sted.

Mitt spørsmål er om jeg kan f.eks flytte alt innhold fra min phpbb forum "diskusjonsforum.no" til annen plattform for å få tilgang til oppdateringer?

Håper spørsmålet mitt ble forstått slik jeg ønsker og at jeg får raskt svar.
Det er sannsynligvis samme løsning, og hvis forumet ikke er altfor gammelt bør det la seg gjøre å gjenopprette det - men årsaken til at forumet er nede for vedlikehold kan være:
1. At "install"-katalogen eksisterer
2. At Admin har definert at den skal være nede
3. At det har oppstått en feil.

I de to første tilfellene kan forumet lett vekkes til live igjen. I sistnevnte tilfelle kan det være en viss sjanse for å gjenopprette det ved en nyinstallasjon av selve systemet, hvorpå den gamle databasen blir lest inn og forsøkt gjenopprettet. Dette er ikke en jobb for amatører, men det er en mulighet for at jeg kan hjelpe.
support og vedlikehold

maytorill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: 9. feb 2017, 00:23
Kontakt:

Re: Y1Solutions-diskusjonsforum-phpbb

Legg inn av maytorill » 9. feb 2017, 19:00

Supert. Jeg vil veldig gjerne ha hjelp av deg. Nå ble jeg glad for jeg synes hele forumet er så rart for tiden.

Hvordan kan jeg komme i kontakt med deg for å få den hjelpen?

maytorill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: 9. feb 2017, 00:23
Kontakt:

Re: Y1Solutions-diskusjonsforum-phpbb

Legg inn av maytorill » 9. feb 2017, 19:03

Ps: hvis du går inn på min profil her inne vil du finne link til forumet mitt.

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Y1Solutions-diskusjonsforum-phpbb

Legg inn av SumSum » 9. feb 2017, 19:29

maytorill skrev:
9. feb 2017, 19:00
Supert. Jeg vil veldig gjerne ha hjelp av deg. Nå ble jeg glad for jeg synes hele forumet er så rart for tiden.

Hvordan kan jeg komme i kontakt med deg for å få den hjelpen?
Jeg har sendt deg en mail.
support og vedlikehold

Svar