Får ikke installert phpbb 3.0

Her gis det hjelp med installasjon og oppdatering av phpBB 3.x
Svar
Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Får ikke installert phpbb 3.0

Legg inn av Espenhh » 31. mai 2007, 14:18

Tydeligvis er det servetheworld som har satt noen PHP-innstillinger litt sært. Om du fikk det til ved å endre på .htaccess-filen, så hadde det vært veldig fint om du skrev nøyaktig hvordan du gjorde det. Det er sikkert mange andre som kommer til å slite med det samme om dette er en standardinnstilling fra servetheworld...
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Får ikke installert phpbb 3.0

Legg inn av Espenhh » 31. mai 2007, 23:30

Du lager den selv. Det enkleste er å lage en fil som heter f.eks tekstfil.txt, dra den over til mappen med FTP-programmet ditt, og endre navn til .htaccess der. (husk punktumet foran!)

Veit ikke om denne type .htaccess-fil må ligge helt på topp i webhotellet, eller om det holder å la den ligge i forum-mappen. Prøv forummappen først, og fungerer ikke det, så kan du legge den på topp..
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Får ikke installert phpbb 3.0

Legg inn av Espenhh » 1. jun 2007, 00:31

Står jo forklart da ;)- Som du ser vil det fungere fint å installere uten JA på dem, så ikke bekymre deg alt for mye
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Får ikke installert phpbb 3.0

Legg inn av pippin » 14. des 2007, 21:07

Har kommet så langt att jeg skal konvertere jeg må ta det på den tunge måten,men når jeg begynner konverteringen så blir siden blank,bare en hvit side.Hva skjer?

Englehunden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Registrert: 2. apr 2006, 17:43
Sted: Follebu
Kontakt:

Re: Får ikke installert phpbb 3.0

Legg inn av Englehunden » 6. jan 2008, 01:40

Jeg sliter også med installasjonen av phpBB3. Jeg får denne meldingen:
Picture1.jpg
(143.65 kiB) Lastet ned 1606 ganger
Mappene er ikke skrivebeskyttet. Men jeg får meldingen alikevel.

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Får ikke installert phpbb 3.0

Legg inn av pippin » 6. jan 2008, 04:53

chmod files cache og store til 777 så starter innstalasjonen

Englehunden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Registrert: 2. apr 2006, 17:43
Sted: Follebu
Kontakt:

Re: Får ikke installert phpbb 3.0

Legg inn av Englehunden » 6. jan 2008, 10:30

Jeg bruker cuteFTP til å laste opp filene med. Og der står rettighetene til 777.
Kan det være at jeg har den liggende på en windows plattform? Har akkurat det samme problemet med phpwebsite også. Når jeg prøvde å legge den på en annen plattform så fungerte det slik det skulle. Men jeg har ikke mere sqldatabaser ledige på den serveren så det får jeg ikke testet med phpBB3.
Er det noen andre plasser man kan gå inn og forandre rettighetene på? Har Vista på maskinen min, men har også en maskin med XP som jeg kan bruke.

Englehunden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Registrert: 2. apr 2006, 17:43
Sted: Follebu
Kontakt:

Re: Får ikke installert phpbb 3.0

Legg inn av Englehunden » 6. jan 2008, 10:32

Englehunden skrev:Jeg bruker cuteFTP til å laste opp filene med. Og der står rettighetene til 777.
Kan det være at jeg har den liggende på en windows plattform? Har akkurat det samme problemet med phpwebsite også. Når jeg prøvde å legge den på en annen plattform så fungerte det slik det skulle. Men jeg har ikke mere sqldatabaser ledige på den serveren så det får jeg ikke testet med phpBB3.
Er det noen andre plasser man kan gå inn og forandre rettighetene på? Har Vista på maskinen min, men har også en maskin med XP som jeg kan bruke.

Jeg gikk inn på plesk på mitt webområdet og fikk der forandret rettighetene. Nå kan jeg gå videre med installasjonen.
Takk for hjelpen.

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Får ikke installert phpbb 3.0

Legg inn av pippin » 6. jun 2009, 13:01

olem skrev:
tony skrev: Nå må noen svare for jeg begynner å bli rimelig frustrert og vurderer et annet forum istedet
Jøss, du fortsetter på en tråd fra Onsdag 28 Januar 2009, 19:26, og er frustrert for en sak du poster nå Fredag 05 Juni 2009, 19:34 og som er ditt første innlegg i posten!!
Men til saken, "du har laget" en .htaccess-fil? Hva med den som var der fra før?
Fila skal ha cmod 644 og skal ikke være skrivbar for andre enn eier (deg). Skal heller ikke være "kjørbar".
Kunne du forklare litt mer hva du har gjort og hvorfor?
Mye letter å hjelpe siden jeg ikke orker lese en haug med gamle innlegg på en fin fredagskveld.
I mellomtiden tar jeg en liten skål....

Les h4ele tråden om problemet til denne host du ;)-

Svar