Robot.txt for forumet

Her gis det hjelp med installasjon og oppdatering av phpBB 3.x
Svar
Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Robot.txt for forumet

Legg inn av Espenhh » 20. des 2007, 14:13

Tomas har faktisk helt rett her ;)-

phpBB 3.0s måte å håndtere søkemotorer på er mye mer avansert og sofistikert enn en skarve robots.txt-fil.. Alle kjente roboter er egne brukere, som ligger i en egen gruppe.

Ved å gå inn i Brukere og grupper --> Globale grupperettigheter og velge gruppen søkeroboter, så kan du detaljert stille inn på søkeroboters rettigheter. Her kan du velge om de skal kunne se profiler, kunne se søkemotoren osv.. Under Gruppers forumrettigheter kan du spesifikt velge hvilke forumer søkerobotene kan se, og om de kan laste ned vedlegg (slik at de f.eks kan indeksere filer brukerene har vedlagt) osv.

I tillegg til dette kan du lage et eget design søkerobotene dine ser, om du skulle ønske det, og også velge hvilket språk robotene skal se.. Dette gjør du under Generelt --> Administrer søkemotorer..

Noe mer du ønsker som mangler?


(og please, forsøk å holde en hyggelig tone!)
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Robot.txt for forumet

Legg inn av Espenhh » 22. des 2007, 02:38

kgb53 skrev:Kanskje jeg er litt gammeldags, men jeg synes at en robot.txt er en grei generell styring for søk i mappene mine
Det har du helt rett i, men når man begynner med dynamiske URLer (slik forumet genererer), så kommer robots.txt litt til kort ;)-
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Svar