Skal oppgradere fra 3.0.5 til 3.0.6, men noen feil oppstår:(

Her gis det hjelp med installasjon og oppdatering av phpBB 3.x
Svar
Evelen
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 51
Registrert: 27. aug 2009, 20:16

Skal oppgradere fra 3.0.5 til 3.0.6, men noen feil oppstår:(

Legg inn av Evelen » 1. feb 2010, 00:22

Ok, har et forum.
Har kjørt phpbb3.0.5 siden jeg kom på denne hosten.
Før det hadde jeg forumet på diskusjoner.com, men fikk kjøpt ut databasen.
Vel, etter litt fikling i starten har forumet funket optimalt.

Men nå tengte jeg å oppdatere fra 3.0.5 til 3.0.6.
Lastet ned oppdateringspakken herfra http://www.phpbb.com/downloads/olympus.php?update=1 phpBB-3.0.5_to_3.0.6.zip
Leste veiledningen her: http://www.phpbb.com/support/documents. ... pdate_auto

Vel, tok backup av alle filer og databasen, og satt i gang.
Lastet opp isntall mappa til roten av serveren (kjører forumet i roten og ikke i /phpBB3/)
Startet /install/ i browseren, og satte i gang, det første jeg syns var rart var dette:
Nemlig at det står jeg har 3.0.4, jeg mener da at jeg lastet ned 4.0.5 fra phpBB.no den gangen jeg insatllerte, og i følge mine gamle installasjonsfiler er det nemlig det jeg har gjort, jeg har enda phpBB-3.0.5_norsk.zip liggende.
Men tengte ikke mer over det og fortsatte.
Bilde
Så får jeg denne feilen:
Bilde
Jeg kan for det første ikke se hvorfor min MySWL er utdatert, jeg har tross alt en nyere versjon en det som kreves, nemlig 5.0.67.
Men ok, jeg klikker meg inn på linken til kunnskapsartikkelen. den finnes her: http://www.phpbb.com/kb/article/doesnt- ... ue-errors/
Så ser jeg Please make sure that you are running the latest version of phpBB3 and then download, vel ok, men hvordan kan jeg kjøre siste versjon av phpBB uten å greie å oppdatere?
Hva gjør jeg her?
Vet ikke om det er sø nøye om man har siste versjon men, ser det er nedlastninger for flere versjoner der:
For 3.0.6 mysql_upgrader.php
For 3.0.5 mysql_upgrader.php
For 3.0.4 mysql_upgrader.php
For 3.0.3 mysql_upgrader.php
For 3.0.2 mysql_upgrader.php
For 3.0.1 download this copy
For version 3.0.0 use this copy

Hva skal jeg velge her da? For 3.0.5 mysql_upgrader.php som jeg mener jeg har, eller For 3.0.4 mysql_upgrader.php som forumet mitt mener jeg har?
Vel, det finnes også en fane i admin panel for å sjekke hvilken versjon jeg har, men den har bestandig vert slik:
Bilde

Så... hva gjør jeg nå?
Bilde

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Skal oppgradere fra 3.0.5 til 3.0.6, men noen feil oppstår:(

Legg inn av pippin » 1. feb 2010, 01:39

Om du ser i databasen ved hjelp av phpmyadmin så ser du at board version er 3.0.4 i config tabbellen så det som står på boardet ditt er riktig

Evelen
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 51
Registrert: 27. aug 2009, 20:16

Re: Skal oppgradere fra 3.0.5 til 3.0.6, men noen feil oppstår:(

Legg inn av Evelen » 1. feb 2010, 08:23

ok, skal sjekke phpmyadmin når jeg er hjemme i dag.
Men da må jo det bety at phpBB.no har pakket inn feil filer før dem la dem ut til nedlastning.
Bilde

rune
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 84
Registrert: 16. mar 2003, 13:41
Sted: Sigdal, Buskerud

Re: Skal oppgradere fra 3.0.5 til 3.0.6, men noen feil oppstår:(

Legg inn av rune » 1. feb 2010, 12:50

Gå veien om oppgradering fra 3.0.4 til 3.0.5 først. Ser jo ikke ut som om du har 3.0.5, selv om du "mener" å ha gjort dette tidligere.
Jeg blogger på runenikolaisen.com og er ellers Gjerrigknarken sjøl.

Evelen
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 51
Registrert: 27. aug 2009, 20:16

Re: Skal oppgradere fra 3.0.5 til 3.0.6, men noen feil oppstår:(

Legg inn av Evelen » 1. feb 2010, 17:32

Ok, nå ødela jeg alt her.
Brukte myaql upgrader til å finne komandoer for å opdpatere databasen, som vist her: http://www.phpbb.com/kb/article/doesnt- ... ue-errors/
Funket fint, etter alt jeg kan se, kom videre i isntallasjonen.
Får beskjed om å velge filer som skal modifiseres, ersatttes/ikke erstattes osv.
Men problemet er at når jeg velger den, sjekker den over filene en gang til eller noe, så kommer jeg til samme side Igjen!.
Og slik looper installasjonen hele tiden, etterhvert får jeg problemer med "Remote server or file not found" (vanlige Opera's feilmelding når den ikke finner noen side, om man skriver google.cpm f.eks).
Så, jeg prøvde rename install mappen til isntall_ og laste opp isntallmappen på nytt, men får "Remote server or file not found" hver gang jeg klikker "Fortsett til neste steg" i Oppdateringsfanen.
Nå er jeg helt låst her.
Bruker btw phpBB-3.0.4_to_3.0.6.zip

Noen som kan hjelpe?
Har selvsagt tatt backup av database og filer.
Bilde

Evelen
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 51
Registrert: 27. aug 2009, 20:16

Re: Skal oppgradere fra 3.0.5 til 3.0.6, men noen feil oppstår:(

Legg inn av Evelen » 1. feb 2010, 18:55

Ok, etter mye om og men slettet jeg alle filer på serveren og lastet opp en nyinstllasjon av phpbb3 her fra phpbb.no (3.0.6).
Det funket ikke å installere, men la inn min gamle config.php fra backupen og det funker egentlig helt greit nå.
Selvsagt, logoer og slikt må legges inn på nytt osv, men det fikser jeg.
Men, har fremdeles samme problem som jeg altid har hatt:

Bilde
Bilde
Bilde

Evelen
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 51
Registrert: 27. aug 2009, 20:16

Re: Skal oppgradere fra 3.0.5 til 3.0.6, men noen feil oppstår:(

Legg inn av Evelen » 1. feb 2010, 21:17

Bildene skal funke, men det som er galt er at:
i Men under "Forum statestikker" i "GENERELT" fanen i administrasjonspanelet står det "Forumversjon: 3.0.6 [ Re-sjekk versjon ]", versjon nummeret er markert med mørkerød tekst.

Lenger over står følgende:
"Kunne ikke hente informasjon om siste versjon.

Re-sjekk versjon - Mer informasjon >>"
Ingen av disse linkene gjør noe, enten oppdateres siden, eller den går automatisk til "SYSTEM" fanen.
I System-fanen får jeg bare:
"Informasjon
Connection timed out"
Bilde

Evelen
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 51
Registrert: 27. aug 2009, 20:16

Re: Skal oppgradere fra 3.0.5 til 3.0.6, men noen feil oppstår:(

Legg inn av Evelen » 1. feb 2010, 23:53

Jeg får Connection timed out om jeg klikker der å.

Et annet problem jeg har er at informasjonskapsler ikke fungerer.
Sist gang jeg satt opp forumet (importerte sql fra forige host) så måtte jeg endre Informasjonskapseldomene fra sor.diskusjoner.com (gammel host) til sorforumet.com
Av en eller anna grun måtte jeg gjøre det nå å.
Men denne gangen funket det ikke.
Har den dritt SID= i adresselinja uansett hva jeg gjør :(

Om noen er intressert i å fikse opp forumet for meg kan jeg gledelig betale en hundrelapp eller to for det.
Det jeg trenger er et nyinstallert phpBB forum, trenger rettigheter, brukere+info og forum/emner og slikt, (har backup sql fil for dette)
Alt av themes, styles, andre configs, og slik kan jeg selvsagt endre selv, samt litt redigering av footer osv.
Har en følelse av at databasen inneholder masse dritt fra gamlehosten diskusjonsforum.com, men jeg har ikke peiling på databaser i det heletatt egentlig, så er ikke barebare å rydde opp.
Bilde

Svar