Trenger litt hjelp!

Her gis det hjelp med installasjon og oppdatering av phpBB 3.x
Svar
Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Trenger litt hjelp!

Legg inn av SumSum » 15. nov 2013, 12:56

CODSamfunnet skrev:Heisann,

jeg lurte på om det var noen her inne som ville veilede meg litt på vei med noe. Har nå kommet i gang med å sette opp nytt forum på nettsiden min codsamfunnet.com! Så har jeg kommer til installasjonen og der stoppet det litt opp for meg. På bildet under, hva er det jeg skal fylle ut de plassene? Er det noen som ville hjulpet meg med å forklare det så hadde det vært bra.

http://bildr.no/view/eXk5cnRi
Navn, passord og brukernavn er noe du definerer selv. De andre lar du stå uforandret/blanke.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Trenger litt hjelp!

Legg inn av SumSum » 15. nov 2013, 13:19

CODSamfunnet skrev:
ingeva skrev:Navn, passord og brukernavn er noe du definerer selv. De andre lar du stå uforandret/blanke.
Gjorde det nå, men så kommer dette her. Se under for bildet, mulig jeg gjør noe feil Inge? :)

http://bildr.no/view/RDZKWVc2
Tja, jeg vet jo ikke navnet på databasen din, men "forum" er vel et litt uvanlig navn. Jeg tror at one.com definerer navnet for deg, og både det og brukernavn har vel visse begrensninger. Sett opp databasen først via kontrollpanelet på one.com, så får du de navnene du trenger.
Jada, jeg vet det. Kontrollpanelet på one.com er krøkkete og meget begrenset, og sannsynligvis har du bare en database. Gå inn på phpMyAdmin, så finner du sannsynligvis det du trenger det.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Trenger litt hjelp!

Legg inn av SumSum » 15. nov 2013, 15:10

CODSamfunnet skrev:Har lastet filene opp til katalogen ''forum'' på phb via filezilla og taster inn codsamfunnet.com/forum etterpå i browseren, så kommer installasjonen. Sant? Men trenger jeg da å laste opp noe opp til phpadmin da, eller hvordan er det igjen? Setter pris på hjelpen du kommer med, men jeg som ikke er helt 100% god på dette.
Du laster ikke opp til phpMyAdmin, for det er et program som du bruker til å definere/lese/skrive databasen din. Jeg er ikke helt sikker på akkurat hvordan one.com gjør det, men enten må du kontakte support for det, eller så må noen trå til som har mer erfaring med one.com. Som sagt, jeg syns de gjør enkelte ting ganske tungvint for brukerne, spesielt for de som ikke er spesielt rutinert.
Hvis du sender meg brukernavn og passord på PM, så kan jeg gå inn og se på det for deg. Det er ikke sikkert jeg kan ordne det for deg, men jeg kan kanskje hjelpe deg et skritt videre.
support og vedlikehold

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Trenger litt hjelp!

Legg inn av SumSum » 15. nov 2013, 16:36

CODSamfunnet skrev:Heisann, fikk det til nå. Fant brukernavnet og database navnet osv inne på phpadmin nå i istad, så fikk det til altså. Tusen takk for all hjelp.
Fint at jeg kunne hjelpe!
Lykke til videre!
support og vedlikehold

Svar