Får ikke startet konvertering

Alle spørsmål knyttet til oppgradering eller konvertering til phpBB 3.x stilles her
Svar
arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 11. feb 2008, 00:43

Hei,

jeg får ikke startet konvertering. Kommer til start, når timer og framdrift skal vises så forteller safari at den mister forbindelsen. I firefox så blir siden blank. Hva gjør jeg feil? Jeg konverterer fra phpbb2.

servetheworld hoster.

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 11. feb 2008, 12:54

takk for raskt svar

Safari kan ikke åpne siden XXXXXXX fordi tjeneren uventet avsluttet tilkoblingen. Dette er noe som av og til skjer når tjeneren er svært opptatt. Det er mulig at du kan åpne siden igjen senere.


Det er meldingen. Jeg har prøvd med IE win, Safari og Firefox. Men er det servetheworld som gjør feil så får jeg finne en annen leverandør. 8)

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 11. feb 2008, 15:14

Jo takk for tipset, dansker har som alltid en fullgod forklaring på alt.

Hvis servetheworld ikke har kapasitet til å ta denne oppdateringen så er det ikke øsnkelig å bruke dem. Det har jeg forsåvidt fått svar på av forrige innlegg. Så nå leter jeg etter en ny host.

Noen som har andre å anbefale?

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 11. feb 2008, 18:41

Glimrende at det er flere som tar tak i dette. Det eneste irriterenede med supporten var at jeg tydeligvis må registrere meg for å få lov til å stille spørsmål. Det må da gå an å gjøre ting lettere. :?-

Kikket i tråden du sendte og det blir for mye fram og tilbake, så jeg venter på en løsninge eller bytter leverandør.

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 11. feb 2008, 19:51

http 500 / hvide sider Konverteringen er en belastende proces for serveren. Begrænsninger indført af visse værter kan medføre problemer. De mest almindelige årsager er for lave værdier i PHP-indstillingerne memory_limit og max_execution_time. Begrænsninger i den tilladte CPU-tid er også en hyppig årsag til sådanne fejl, såvel som begrænsninger på det tilladte antal databaseforespørgsler. Kontakt venligst din vært, hvis du ikke kan ændre disse indstillinger eller gennemfør konverteringen på en anden computer. Foraene på http://www.phpbb.com er også et udmærket sted at bede om support.


Ja jeg har lest. Og hvis du ikke ønsker at denne tråden skal være i gang så skjønner jeg ikke hvorfor du skriver her. :-)

Jeg har takket deg for hjelpen og lest linken. Og atter en gang takk.

Såvidt jeg kan se er det ihvertfall en til som har problemer med servetheworld. Sågar også få dem til å fikse problemet, muligens du også skal lese det som blir skrevet???


EDIT og tillegg: Om du tror at jeg ikke har vært i kontakt med leverandøren så er det feil.

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 11. feb 2008, 22:05

Jeg la inn ett nytt topic så jeg får vel svar om en dag eller så.

Blir dette riktig? Den fungerer desverre ikke. Men den gjorde det før jeg la til de to siste linjene. 8)
<Files "config.php">
Order Allow,Deny
Deny from All
</Files>

<Files "common.php">
Order Allow,Deny
Deny from All
</Files>
php_value mbstring.http_input pass
php_value mbstring.http_output pass

php_value max_execution_time 240
php_value memory_limit 128M

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 11. feb 2008, 22:43

Jeg var litt grå i håret før jeg begynte, men nå er jeg enda mer grå. Når jeg gjør det du beskriver så stenger det for det aktive forumet. Jeg får heller ikke konvertert til det nye.

Strukturen er som følger:
//mittdomene.no/phpBB2
//mittdomene.no/phpBB3

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 11. feb 2008, 22:53

Riktig, forumene er som beskrevet. og filen ligger der den også. Har du flere tips? :)


mittdomene.no/Forum1
mittdomene.no/nyttforum
mittdomene.no/.htaccess

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 11. feb 2008, 22:59

Nei det er forumene som ligger slik. .htaccess la jeg i samme struktur, altså på root. Også er det en original .htaccess i mappen PHPBB3.

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 11. feb 2008, 23:09

jeg måtte lage en ny, for din heter .htaccess og på mac så skjules disse filene. Så hvis du kan ta deg bryet med å endre navnet på den og laste den opp på nytt så hadde jeg kunnet svart på om det er likt og hva som skjer. :)

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 11. feb 2008, 23:19

Bare ta bort prikken foran. Så er det perfekt. Den skjules når jeg unzipper. Bare kall den for htaccess f.eks. :-)

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 11. feb 2008, 23:30

TAKK, for din tålmodighet. Det ble samme feil igjen. Det "morsomme" med konverteringen er at cachen visstnok er oppdatert lenge etterpå, så jeg lurer på om den egentlig oppdaterer men ikke viser noe progresjon.

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 15. feb 2008, 09:35

Nei, så nå tester jeg hos en annen leverandør.

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 15. feb 2008, 13:12

ja jeg har fulgt alle trinnene. Så jeg kan desverre ikke se at jeg har gjort noen feil. Testen går jo også igjennom og det blir ja/positivt på alle sjekkpunkter.

arkokiler
Henger med
Henger med
Innlegg: 29
Registrert: 10. feb 2008, 11:30

Re: Får ikke startet konvertering

Legg inn av arkokiler » 15. feb 2008, 14:56

Nå har jeg konvertert forumet til Domeneshop på ett annet domene jeg har der. Det fungerer helt utmerket.

Så da spør jeg meg om det er brukerfeil eller serverfeil? 8)

Svar