Hvordan få god ranking i søkemotorer

Diskuter MODer til phpBB 3.x her.
Svar
the_dragon_no1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Registrert: 6. mar 2008, 21:10

Re: Hvordan få god ranking i søkemotorer

Legg inn av the_dragon_no1 » 20. mar 2009, 13:53

kan jo ta en titt her ..
sikkert noe nyttige tips å få ;)

Brukeravatar
TechMeister
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 168
Registrert: 11. mai 2003, 13:21

Re: Hvordan få god ranking i søkemotorer

Legg inn av TechMeister » 21. mar 2009, 16:10

Tja. Tålmodighet? :) Samt det å ha en bra og nyttig side som folk har interesse av å besøke. Reklame hjelper, men det er til syvende og sist jungeltelegrafen via fornøyde brukere som gjør sider store. Med andre ord: Ikke bruk energi på å få folk til siden din, bruk energi på å gjøre siden din best mulig!
Husk: Support gis ikke på mail eller PM.
Også kjent som Mac =)

Brukeravatar
Stinus
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 231
Registrert: 15. jan 2006, 12:51
Sted: Tananger / Stavanger
Kontakt:

Re: Hvordan få god ranking i søkemotorer

Legg inn av Stinus » 1. nov 2009, 11:54

Hei
ChristianA skrev:Et problem jeg ser med denne siden i alle fall, er URL-strukturen. Siden jeg er helt ny til phpBB vet jeg ikke hvor lett denne er å endre, men ta f.eks url til denne tråden viewtopic.php?f=39&t=6939. "/viewtopic.php?f=39&t=6939 " sier ikke så mye om innholdet på siden. En mye finere URL ville vært: "/Hvordan-få-god-ranking-i-søkemotorer/39/6939". Denne hadde garantert gjort det bedre hos Google. (Linkstruktur kan endres med .htaccessfilen)
Dette kan man endre med å installere en MOD som heter SEO MOD (Gives your forum static URL's), da får man finere URL-Struktur.
Det er også en annen MOD som heter Forum SEO men den beskriver "forumene" bedre, i stedet for å lage finere URL'er.

NB: Husk Backup av filer og database før man installerer en MOD.
Stian
Bilde
Veteranbrannbiler.com
Bilder fra Veteranbrannbiltreff i Stavanger 8.-10.August 2008

Svar