phpBB 3.0 Feil

Diskuter phpBB 3.x her. OBS: spørsmål knyttet til bruk av phpBB 3.x skal postes i supportforumet, i dette forumet skal det kun diskuteres.
Svar
Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: phpBB 3.0 Feil

Legg inn av Espenhh » 26. mai 2007, 15:15

Som de andre sier her, dataprogrammer kan ALDRI være feilfrie... Selv en enkel echo 'hello'; kan være et sikkerhetsproblem HVIS det er et sikkerhetshull i php... Derfor sier det seg selv at så store prosjekter som phpBB 3.0 må inneholde feil. Men kode-designet til 3.0 er vesentlig forbedret med hensyn på sikkerhet, så sannsynligheten for sikkerhetshull er mye mindre enn det var med phpBB 2.0...

Uansett, husk at dette IKKE er en endelig versjon, så du kan godt vente på at 3.0 som ikke er RC kommer. Men vi bruker phpBB 3.0 RC1 og jeg vet om mange andre som gjør det også. Så noen stor fare er det nok ikke ;)-
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: phpBB 3.0 Feil

Legg inn av Espenhh » 26. mai 2007, 18:59

Da må du nesten sammenligne funksjonene selv, og se hva du har bruk for:
http://www.vbulletin.com/features.php
http://area51.phpbb.com/docs/features.html

En viktig forskjell er at phpBB's template er skikkelig satt opp med bruk av CSS til layout og ikke tabeller slik det ble brukt i 2.0... Hvor bra vBulletin er på dette vet jeg ikke, men de følger sikkert etter etterhvert hvis de fortsatt bruker et ikke-semantisk design... (når jeg ser på kildekoden til forumet de bruker på nettsidene sine, så inneholder i hvert fall det et lass med tabeller)

Ellers er det jo en vesentlig forskjell i ideologien: phpBB er gratis, opensource, og du kan gjøre hva du vil med det. Alle MODer som valideres på phpbb.com må også være gratis og opensource. vBulletin koster som du sier en viss sum per år, og hvis de endrer betalingsplanen sin så må du bare akseptere det. Hvorvidt man kan endre på koden til vBulletin for å tilpasse den til sitt behov vet jeg heller ikke...

Uansett blir det litt feil å spørre oss om hva som er best, de fleste av oss har aldri prøvd vBulletin - i hvert fall ikke admindelen. Er selv medlem på et par forumer som bruker vBulletin, og i forhold til phpBB 2.0 er det jo klart at det er mer funksjonsrikt (merk: jeg sier IKKE "bedre"!). I forhold til phpBB 3.0 er ikke forskjellen stor, de fleste funksjoner finner du i begge forumsystemene. (selv om jeg syns phpBBs design er mye bedre. Men det er tross alt en subjektiv mening)..

Du får ta et valg selv. For oss spiller det ingen rolle hva du velger, vi hverken tjener eller taper noe på hverken det ene eller andre ;)-
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Svar