phpbb 2.xx eller 3?

Diskuter phpBB 3.x her. OBS: spørsmål knyttet til bruk av phpBB 3.x skal postes i supportforumet, i dette forumet skal det kun diskuteres.
Svar
King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

phpbb 2.xx eller 3?

Legg inn av King-Nothing » 28. aug 2007, 00:54

Jeg skal legge inn phpbb forum om ikke så altfor lenge. Men er litt usikker på om jeg burde velge siste versjon av nr 2, eller hoppe rett på nr 3. Etter som jeg kan se så er det RC 5 som er siste av versjon 3, men er denne på norsk? Har funnet RC3 på norsk, men ikke RC5. :?

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: phpbb 2.xx eller 3?

Legg inn av Espenhh » 28. aug 2007, 01:37

RC5 kommer på norsk, snart.. Ting har blitt en del mer komplisert enn nødvendig pga. at jeg har klart å ødelegge PCen min, men jeg gjør det jeg kan. Så om ikke så altfor lenge så kommer norsk språkpakke til 3.0 RC5 også :)-
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: phpbb 2.xx eller 3?

Legg inn av King-Nothing » 28. aug 2007, 09:21

Takk for svar! Men hva er den største fordelen med å bruke versjon 3 fremfor 2? Og vet du ca hvor lang tid det tar før RC5 er ferdig? Snakker vi uker, måneder...?

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: phpbb 2.xx eller 3?

Legg inn av Espenhh » 28. aug 2007, 22:11

Dag(er)...
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: phpbb 2.xx eller 3?

Legg inn av King-Nothing » 29. aug 2007, 00:11

Jeg har fortsatt ikke fått svar på mitt viktigste spørsmål. ;)

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: phpbb 2.xx eller 3?

Legg inn av Espenhh » 29. aug 2007, 21:32

Hva som er "best" blir vanskelig å svare på. phpBB 3.0 er definitivt mest funksjonsrikt, og hovedkoden er dessuten 5 år nyere. Oppbygningen er også en del sikrere, slik at det skal mer til for at sikkerhetshull kan oppstå. Men det skal likevel sies at phpBB 2.0 fortsatt er et godt produkt, så om du kun trenger et basic forum, så kan det godt hende at det er det rette for deg. Prøv begge deler og gjør deg opp en vurdering selv :)-
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: phpbb 2.xx eller 3?

Legg inn av King-Nothing » 29. aug 2007, 23:05

Jeg er helt grønn på dette området, så det holder nok å legge inn èn versjon. :)

Hvor kan jeg finne info om hovedforskjellene på versjon 2 og 3? Har funnet et design til v2 som jeg liker veldig godt og det finnes ikke til v3. Ser ut til at det foreløpig finnes veldig lite "styles" til v3.

Tror igrunn at det holder med et "basic forum" for meg altså...hehe

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: phpbb 2.xx eller 3?

Legg inn av Espenhh » 29. aug 2007, 23:17

hvis du er litt halv-dreven i engelsk, så kan du finne en del informasjon om hva som er nytt og forandret i phpBB 3.0 på denne siden: http://area51.phpbb.com/docs/features.html
En del info om phpBB 2.0 finnes på norsk her: om.php ...

Du klarer sikkert å tolke deg fram til hva som er hovedforskjellene ved å lese de to listene. Dessuten regner jeg med at du har prøvd et 2.0-forum, siden du har funnet deg et design du liker. Dette du er på nå er altså et 3.0-forum med standarddesignet. Du har rett i at det foreløpig er litt begrenset med design for 3.0, men når den endelige versjonen kommer, så kommer det nok til å komme en god del nye design.


Nå er forøvrig den norske språkpakken til 3.0 oppdatert så den passer til RC5. Så nå er det kun ditt eget valg hva du vil gå for ;)-
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: phpbb 2.xx eller 3?

Legg inn av King-Nothing » 30. aug 2007, 00:01

Takk igjen for god hjelp! Ser at det er mange fordeler med v3 ja. Men tror jeg begynner med v2 også får jeg heller oppgradere når v3 har blitt endelig lansert og når det finnes litt flere design til det. Liker ingen av de som er pr idag. :twisted:

Kan jeg spørre om en ting til som ikke har akkurat med dette å gjøre?

Jeg ønsker å sette inn en banner i som er flashbasert på mitt forum. Hvordan gjør jeg dette?

Setter også pris på link til evt guide som viser dette. :)

King-Nothing
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 56
Registrert: 10. aug 2007, 08:49

Re: phpbb 2.xx eller 3?

Legg inn av King-Nothing » 23. nov 2007, 15:10

Man kan enten linke til et bilde man laster opp på f.eks http://www.bildr.no (da sparer du også plass på serveren din) eller bruke en attachment mod som er veldig enkelt i bruk. :)

Ikke noe problem i det hele tatt...

Svar