Bot'ene leser "skjulte" forumer

Diskuter phpBB 3.x her. OBS: spørsmål knyttet til bruk av phpBB 3.x skal postes i supportforumet, i dette forumet skal det kun diskuteres.
Svar
Brukeravatar
Stinus
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 231
Registrert: 15. jan 2006, 12:51
Sted: Tananger / Stavanger
Kontakt:

Bot'ene leser "skjulte" forumer

Legg inn av Stinus » 30. jan 2008, 23:06

Hei
Jeg har satt noen av forumene mine til "søkemotorer - aldri tilgang". De er også satt til det samme for vanlige brukere og medlemmer. Dette virker fint for vanlige brukere og medlemmer, som da ikke kan se eller lese i forumene.

Når jeg er i disse forumene ser jeg
Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Google Adsense [Bot], Stinus og 0 gjester
Det jeg lurer på er om andre har samme problem, skal det være slik?
Vist Ja, hva er da vitsen med å stenge Søkemotor-gruppen ute?
Jeg vet ikke om de klarer å lese emnene, eller om de bare søker gjennom forumet.

Er det noen som vet litt mer om søkene som Bot'ene gjør?
Stian
Bilde
Veteranbrannbiler.com
Bilder fra Veteranbrannbiltreff i Stavanger 8.-10.August 2008

Brukeravatar
Stinus
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 231
Registrert: 15. jan 2006, 12:51
Sted: Tananger / Stavanger
Kontakt:

Re: Bot'ene leser "skjulte" forumer

Legg inn av Stinus » 31. jan 2008, 20:25

Hei
Takk skal du ha John.
Det vil med andre ord si at Bot'ene kan ikke lese i forumene som er sperret for Bot'er, men at Bot'ene vises som om de "ser" i forumene.
Stian
Bilde
Veteranbrannbiler.com
Bilder fra Veteranbrannbiltreff i Stavanger 8.-10.August 2008

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Bot'ene leser "skjulte" forumer

Legg inn av pippin » 2. feb 2008, 19:25

Jeg har satt dette også til å gjelde robots.txt der jeg har satt diverse forum til denide.

Men det må florere av uregisterte boter her i norge da jeg sjekker jevnlig "who is online" og der er såkalte gjester som ikke blir registrert som bot inne på forum som gjester ikke har tilgang til.Jeg trodde det bare fantes noen fåtall av norske boter jeg

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Bot'ene leser "skjulte" forumer

Legg inn av pippin » 2. feb 2008, 20:32

Da må du john fortelle meg hvordan du som gjest kan se i forumet support på dreambox i forumet mitt ;)-
Det er bare registrerte brukere som kan se dette og de som har besøkt meg har Telenor Buisness Solution som ISP :D-
Men de kan også ha TDC song eller lyse så den forklaringen der kjøper jeg ikke.Boter har adgang til disse forumene og det er det jeg mistenker att de gjør derfor uregistrerte boter :D- SOL eller kvasir er ikke verdens navle og er ikke i samme selskap som MSN,Yahoo eller Google

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Bot'ene leser "skjulte" forumer

Legg inn av pippin » 2. feb 2008, 20:51

Ja der er vi enige John men det jeg sier er att det finnes utallige boter her i norge som ikke er registert i phpBB3 Olympus,bare Fast Enterprise Crawler er det i phpBB3.Jeg ser ingen annen forklaringer når en ip i norge kan se skjulte forum som gjester ikke har adgang til men som boter har

Svar