Du må autentisere deg selv på nytt for å administrere systemet

Dere kjenner vel gamet? Her kommer alt som ikke er temabundet! Fritt fram!
Svar
WikiCork
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 28. sep 2017, 13:07

Du må autentisere deg selv på nytt for å administrere systemet

Legg inn av WikiCork » 28. sep 2017, 14:50

Hei!
Har akkurat opprettet phpBB3 (versjon 3.1.4) med One Click Toolbox på Surftown's webhotel, hvilket gikk «smertefritt».
Forumet kommer opp, nye brukere kan legges (fritt inn), men problemet er at jeg ikke får tilgang til «Administrasjonskontrollpanel», dvs jeg får beskjeden;
«Du må autentisere deg selv på nytt for å administrere systemet».
Får opp logg-inn vinduet og taster inn brukernavn og passord for admin, men får tilbakemelding:

403 Forbidden
A potentially unsafe operation has been detected in your request to this site.
Generated by Wordfence at Thu, 28 Sep 2017 12:35:57 GMT.
Your computer's time: Thu, 28 Sep 2017 12:35:57 GMT.


Har prøvd å lese meg opp til løsning på nettet ol. og hvorav noen løsninger er hinsides.
Har også gått inn via FTP-program og slettet filer i Cache (selvsagt ikke index.htm eller .htaccess).

Takknemlig for forslag med løsninger :-)

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Du må autentisere deg selv på nytt for å administrere systemet

Legg inn av SumSum » 3. okt 2017, 09:39

WikiCork skrev:
28. sep 2017, 14:50
Hei!
Har akkurat opprettet phpBB3 (versjon 3.1.4) med One Click Toolbox på Surftown's webhotel, hvilket gikk «smertefritt»
.....
Takknemlig for forslag med løsninger :-)
Først beklager jeg for sent svar. Det er liten aktivitet her og det kan gå noen dager mellom hver gang jeg logger meg inn.

Sånne "One Click" systemer har sine egne problemer.
Jeg vil anbefale at du heller laster ned versjon 3.2 herfra (du finner link under "Bekjentgjøringer/nyheter" her.
Hvis du har en aktiv database bør du ta backup av den før du installerer.
Hvis du kan pakke ut ZIP-filen på serveren, går det ganske raskt. Hvis ikke må du pakke ut lokalt før du laster opp (sannsynligvis med ftp). De norske språfilene kan du pakke ut på riktig plass før du installerer. Den filpakken du finner her er mer oppdatert enn den "offisielle".
Håper du finner ut av det. Hvis ikke bare spør igjen.
support og vedlikehold

WikiCork
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 28. sep 2017, 13:07

Re: Du må autentisere deg selv på nytt for å administrere systemet

Legg inn av WikiCork » 7. okt 2017, 17:56

Hei, og takk for svar!

Som du sier så er det ikke akkurat «One Click» som alltid virker, men hvis man ikke har god nok kompetanse så er det sikker OK.
Jeg har nå manuelt lastet opp 3.2 versjonen via FTP, og har nok kommet lengre, med her stopper det (for meg og mine kunnskaper).

Er ikke sikker på hva jeg skal legge inn i de forskjellige feltene, event. hvor får jeg disse parametrene fra? - se vedlegg.
F .eks. må jeg også lage/legge til en Database, kan jeg bare skrive tilfeldige navn ol.?

Tar gjerne mot gode forslag til mine »dumme» spørsmål :-)
Vedlegg
Skjermbilde 2017-10-07 kl. 17.45.03.png
(72.53 kiB) Ikke lastet ned ennå

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Du må autentisere deg selv på nytt for å administrere systemet

Legg inn av SumSum » 8. okt 2017, 19:24

WikiCork skrev:
7. okt 2017, 17:56
Hei, og takk for svar!

Som du sier så er det ikke akkurat «One Click» som alltid virker, men hvis man ikke har god nok kompetanse så er det sikker OK.
Jeg har nå manuelt lastet opp 3.2 versjonen via FTP, og har nok kommet lengre, med her stopper det (for meg og mine kunnskaper).

Er ikke sikker på hva jeg skal legge inn i de forskjellige feltene, event. hvor får jeg disse parametrene fra? - se vedlegg.
F .eks. må jeg også lage/legge til en Database, kan jeg bare skrive tilfeldige navn ol.?

Tar gjerne mot gode forslag til mine »dumme» spørsmål :-)
De første to tomme feltene skal du ikke fylle ut hvis databasen skal ligge på samme server. Det er det vanligste.
Databasenavnet kan du noen ganger velge selv, andre ganger setter leverandøren begrensninger på valget. Det samme gjelder brukernavnet, men jeg tror at du som regel kan velge både det og passord selv. Noen ganger må databasen opprettes før du installerer phpBB, men prøv og se om installasjonen får det til. Hvis du må installere på en eksisterende database må du be installasjonsprogrammet om å stryke innholdet før det skriver innhold (det er uansett tomt, men det andre alternativet er ingen vits i).
Prefix for databasetabellene kan du velge selv, bare du husker på å få med understrekingstegnet. Av en eller annnen uforståelig grunn har de ikke greid å legge det til selv hvis det mangler.

Lykke til§
support og vedlikehold

Svar