Språkproblem

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Språkproblem

Legg inn av SumSum » 21. jan 2011, 04:51

Jeg har nettopp installert phpBB 3.08. Det var lett, siden jeg fikk installert det fra Fantastico.
Det var ingen norsk språkversjon, så jeg installerte med dansk, lastet ned norsk herfra og installerte. Det var lett.
Jeg logget inn som admin og definerte norsk språk som default. Det var greit.
Jeg forandret litt på enkelte danske tekster, da ikke alt var oppdatert.
Men så går jeg som vanlig bruker inn på det eneste forumet som foreløpig er definert,
og alle tekster er på engelsk.

Det er litt viktig at forumet er på norsk, da ikke alle deltakerne er komfortable med engelsk.
Dette er sikkert beskrevet før, men etter å ha søkt i forumet har jeg ikke funnet det.
Kan noen hjelpe litt?

Takk!
support og vedlikehold

jebbis
Henger med
Henger med
Innlegg: 20
Registrert: 8. des 2010, 13:12

Re: Språkproblem

Legg inn av jebbis » 21. jan 2011, 20:21

det kan tenkes at du må tømme cachen i forumet, for å få dette oppdatert.

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Språkproblem

Legg inn av SumSum » 22. jan 2011, 13:39

jebbis skrev:det kan tenkes at du må tømme cachen i forumet, for å få dette oppdatert.
Det jeg gjorde var å laste ned originalen, legge inn den norske pakken og installere derfra. Det betydde jo full opplasting til server, men det ga et bedre startgrunnlag enn Fantastico, som ikke inkluderte den norske pakken. Så nå er forumet oppe og går etter litt fikling med settinger som ikke alltid var helt åpenbare.
support og vedlikehold

Svar