Sort videoskjem i forum ved visning av Youtube videoer

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
DelRio
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Registrert: 8. okt 2015, 12:47

Sort videoskjem i forum ved visning av Youtube videoer

Legg inn av DelRio » 12. aug 2016, 22:22

Spørsmål:

driver et forum hvor et par brukere har rapportert om at de får sort videoskjerm når de legger inn / skal avspille YouTube videoer.
Funker visstnok med Vimeo video.

Forumet har [video]{TEXT}[/video] koding lagt inn.
Visningen har fungert helt fint fram til nå for alle.
Denne ene brukeren som får svart videoskjerm har nettopp oppgradert til Windows 10. Problemene skal ha oppstått etter denne oppdateringen.
Som admin bruker jeg fortsatt Windows 7 og har ingen problemer med visningen.

Noen ide om hva årsaken er til at brukeren får sort skjerm?
Manglende oppdatering av Flashplayer, kanskje?

Brukeravatar
SumSum
Supporter
Supporter
Innlegg: 180
Registrert: 21. jan 2011, 03:18

Re: Sort videoskjem i forum ved visning av Youtube videoer

Legg inn av SumSum » 17. aug 2016, 19:42

DelRio skrev:Forumet har [video]{TEXT}[/video] koding lagt inn.
Visningen har fungert helt fint fram til nå for alle.
Denne ene brukeren som får svart videoskjerm har nettopp oppgradert til Windows 10. Problemene skal ha oppstått etter denne oppdateringen.
Som admin bruker jeg fortsatt Windows 7 og har ingen problemer med visningen.

Noen ide om hva årsaken er til at brukeren får sort skjerm?
Manglende oppdatering av Flashplayer, kanskje?
Det kan tenkes at Flashplayer har noe med det å gjøre, men siden dette dreier seg om Windows er jeg nokså blank. Jeg har ikke hatt noe med Windows å gjøre på flere år.
Så lenge forumet er oppdatert til siste versjon og dermed kjører på html5, tror jeg ikke det er noe i phpBBs programvare man kan skylde på. Men istendenfor å bruke [video]...[/video], kanskje det er bedre å bruke ... for å kjøre det i et fullt vindu (eller tab)?
support og vedlikehold

Svar